به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیران و معاونان مدارس مشگین‌شهر اظهار کرد: ۱۹ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و ما باید تلاش کنیم تا در یک برنامه‌ریزی میان مدت آنها را مقاوم‌سازی کنیم. وی تصریح کرد: از محل صندوق ذخیره ارزی قرار […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در نشست با مدیران و معاونان مدارس مشگین‌شهر اظهار کرد: ۱۹ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و ما باید تلاش کنیم تا در یک برنامه‌ریزی میان مدت آنها را مقاوم‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: از محل صندوق ذخیره ارزی قرار است ۱۱۷ میلیون دلار برای مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی اختصاص پیدا کند که در این زمینه تلاش بر جذب منابع در کنار اختصاص اعتبارات محرومیت‌زدایی در مجلس و بودجه سال آینده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به غیر از رتبه‌بندی معلمان که در یک حرکت عظیم شروع شده، اصلاح کتب درسی، مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی و بسیاری دیگر از برنامه‌های آموزشی، تربیتی در آموزش و پرورش هدف‌گذاری شده و امیدواریم سال به سال فرآیند شاخص و مطلوبی را در آموزش و پرورش شاهد باشیم.

نوری روند رو به رشد افزایش اعتبارات آموزش و پرورش را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: هر چند ۴۰ درصد نیروی انسانی دولت در آموزش و پرورش متمرکز شده اما حمایت رئیس جمهور از آموزش و پرورش قوت قلبی است تا ضعف‌های کاستی‌های گذشته برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در کنار اجرای کامل رتبه‌بندی برای معلمان در سطوح مختلف، برای کارکنان اداری نیز مزایای مناسبی را در نظر بگیریم تا آنها نیز در انجام مأموریت خود دلگرم باشند.

نوری از مولدسازی به عنوان شرایط مناسب در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یاد کرد و ادامه داد: اگر مدرسه‌ای وجود دارد که ارزش آن بسیار بالا است و در یک فضای قابل تبدیل به تجاری قرار گرفته، با فروش آن می‌توان در همین مشگین‌شهر مجموعه‌های آموزشی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات سفرهای رئیس جمهور در سه سال ۲۱ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش به ویژه طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص یافته که امیدواریم این منابع در استان‌ها صرف کارهای زیربنایی شود.

نوری بیان کرد: به جای ساخت خانه معلم در مشگین‌شهر، ما نیاز به احداث هنرستان با رویکرد گردشگری داریم تا این هنرستان‌های گردشگری در کنار راه‌اندازی تورهای گردشگری، اقدام به احداث هتل بزرگ و مجموعه‌های اقامتی کنند تا در ایام نوروز و تابستان به درد فرهنگیان و معلمان بخورد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با پرهیز از کارهای کوچک باید به سمت کارهای بزرگ حرکت کنیم چرا که مشگین‌شهر استعداد راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی، باغداری، گردشگری و حوزه‌های خدماتی را دارد و در این باب ما نیز تا حد امکان تلاش خواهیم کرد به احداث این واحدهای هنرستانی کمک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح سکوی استعدادیابی در مناطق مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: در قالب این طرح نیروهای مستعد شناسایی شده و در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری برای توسعه هنرستان‌ها و تربیت نیروی انسانی شاخص مورد توجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر