داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات هزینه‌ای موفق شدیم تمامی مطالبات و بدهی کارکنان را پرداخت کرده و ۱۱۰ میلیارد تومان کسری را نیز به نحوی جبران کنیم. وی از پرداخت ۱۳ میلیارد تومان مانده مرخصی بازنشستگان در سال‌ گذشته خبر داد و تصریح […]

داود شایقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات هزینه‌ای موفق شدیم تمامی مطالبات و بدهی کارکنان را پرداخت کرده و ۱۱۰ میلیارد تومان کسری را نیز به نحوی جبران کنیم.

وی از پرداخت ۱۳ میلیارد تومان مانده مرخصی بازنشستگان در سال‌ گذشته خبر داد و تصریح کرد: تا آخر تیرماه ۳۴ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان اردبیل پرداخت خواهد شد.

افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان_کاهش ۲۷ درصدی هزینه سایربخش‌ها
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تاکید دولت سیزدهم را بر رعایت انضباط مالی یادآور شد و گفت: دولت در صدد کاهش هزینه‌های جاری و افزایش کارآمدی در این حوزه است که در همین راستا ۱۰ درصد حقوق کارکنان افزایش یافته و ۲۷ درصد هزینه سایر بخش‌ها نیز کاهش یافته است.

شایقی از ابلاغ بخشنامه فروش املاک مازاد دستگاه‌ها خبر داد و افزود: به زودی این بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد تا شاهد اجرای آن در مراحل مختلف باشیم.

وی به آخرین وضعیت اعتبارات سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد:‌ سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بود که ۸۰۰ میلیارد تومان آن به صورت اسناد و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت نقد در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته و یا در مرحله پرداخت است.

۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های ملی در بخش‌های مختلف جذب استان شده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد اعتبارات نقدی جذب شده و تنها ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اسناد خزانه باقی مانده که سعی می‌کنیم تا آخر شهریورماه شاهد جذب آن باشیم.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های ملی در بخش‌های مختلف جذب استان شده و در کنار آن یک‌هزار میلیارد تومان نیز از محل سفر رئیس جمهور به استان اردبیل اختصاص یافته که عمدتا نقدی است.

شایقی به تعریف پروژه‌های پیشران در استان اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل چهار بانده کردن راه‌ها، تکمیل راه آهن اردبیل، سدها و آبرسانی است که اقدامات مؤثری را در این حوزه شاهد هستیم.

تزریق ۷۵۰ میلیارد تومان منابع برای چهار خطه کردن راه‌های استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ۱۳۷ کیلومتر محور سربند به مشگین‌شهر و ۷۹ کیلومتر محور گرمی به بیله‌سوار خبر داد و افزود: برای سد شهید پستی خلخال و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر نیز ردیف ملی در نظر گرفته شده است.

شایقی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌ آهن اردبیل در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: برای چهار خطه کردن راه‌های استان نیز ۷۵۰ میلیارد تومان منابع تزریق شده است.

وی تکمیل سدها و پایاب سد خداآفرین با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای را یادآور شد و تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌ها نظیر شهرک‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های صنعتی نیز منابع خوبی پیش‌بینی شده است.

در سفر رئیس جمهور به استان‌ها ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: برای طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری و دیگر طرح‌های توسعه استان در مجموع سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جذب شده و یا تا آخر شهریور شاهد جذب آن خواهیم بود.

وی افزود:‌ در سفر رئیس جمهور به استان‌ها ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که به غیر از سیستان و بلوچستان و خوزستان، مابقی منابع اختصاص یافته به این استان‌ها اسناد خزانه بوده در حالی که برای استان اردبیل ۲ برابر سایر استان‌ها اعتبارات نقدی جذب شده است.

شایقی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز توزیع اعتبارات از هفته جاری آغاز می‌شود تا در شهرستان‌های مختلف نیز با برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی و توسعه، توزیع منابع را برای طرح‌های اولویت‌دار، پیشران، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و با پیشرفت ۷۰ درصد را شاهد باشیم.

ضرورت توزیع اعتبارات بر اساس سند آمایش استان
وی ضرورت توزیع اعتبارات را بر اساس سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان و سند توسعه اشتغال روستایی یادآور شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود فرمانداران از خرد کردن اعتبارات پرهیز کنند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و پروژه‌هایی که منجر به رشد هشت درصدی اقتصاد کشور کمک کند، این منابع را توزیع و در اختیار دستگاه‌ها قرار دهند.

شایقی بیان کرد: ۸۵ درصد اعتبارات در کشور به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها و تنها ۱۵ درصد توزیع استانی می‌شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در جذب اعتبارات ملی از ردیف‌های مختلف تلاش مؤثری را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل از تهیه و چاپ کتابچه‌ تبصره‌ها و پیوست‌های بودجه‌ای ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۶۱ میلیارد تومان توزیع اعتبار استانی را شاهد بودیم که امسال این رقم به ۵۴۳ میلیارد تومان افزایش یافته و قرار است با اولویت پروژه‌های اساسی و زیربنایی توزیع و هزینه‌کرد آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

منبع