رامین صادقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هدف فعال کردن عرصه‌های معدنی راکد واگذاری از طریق مزایده در استان اردبیل انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از اول آبان‌ماه این واگذاری‌ها آغاز شده و قرار است تا آخر […]

رامین صادقی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: براساس سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هدف فعال کردن عرصه‌های معدنی راکد واگذاری از طریق مزایده در استان اردبیل انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از اول آبان‌ماه این واگذاری‌ها آغاز شده و قرار است تا آخر آبان‌ماه تکلیف معادن راکد و معطل مانده مشخص شده تا سرمایه‌گذاران بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مراحل ثبت‌نام و انجام مزایده تا دهم آبان‌ماه انجام خواهد شد و امیدواریم ۳۱۰ محدوده و عرصه اکتشافی معدنی در استان اردبیل در این مرحله واگذار شود.

صادقی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده که ۶۰ درصد این محدوده‌های معدنی فعال هستند.

وی افزود: این تعداد به غیر از محدوده‌های جدیدی است که آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است که امیدواریم از این معادن که شامل معادن شن و ماسه و مصالح زیرسازی و معادن فلزی و غیرفلزی است به صورت محدود بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر مطالعات و اکتشاف و استخراج معدن در مشگین‌شهر، خلخال، کوثر و نمین مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با بهره‌برداری از آن به نفع توسعه اقتصادی و اشتغال استان باشد.

انتهای پیام/

منبع