به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام انور قاسمی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در سخنانی بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی قبل از آغاز مراسم اعتکاف و آماده سازی مساجد طبق موازین بهداشتی در استان تاکید و اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی سنت‌های معنوی، آئین اعتکاف با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام انور قاسمی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در سخنانی بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی قبل از آغاز مراسم اعتکاف و آماده سازی مساجد طبق موازین بهداشتی در استان تاکید و اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی سنت‌های معنوی، آئین اعتکاف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی از آمادگی ۳۰ مسجد استان اردبیل برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم ثبت نام از معتکفین از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ در مساجدی که اعتکاف برگزار می‌شود آغاز می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: در اردبیل مساجد قدس، حافظ، الزهرا (س) شهرک آزادی، نواب صفوی و سادات برای بانوان و مساجد جامع، اعظم و حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا برای برادران و در شهرستان‌ها مساجد جامع و مسجد شاخص هر شهر در مجموع ۳۰ مسجد استان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است.

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به برگزاری این مراسم معنوی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب اضافه کرد: در این سه روز برنامه‌های متعددی از جمله برپایی سخنرانی، نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌کنندگان در تأمین مالی این مراسم افزود: تلاش ما بر این بوده در سال‌های اخیر کمک نهادهای دولتی و استفاده از هزینه‌های دولتی را به حداقل برسانیم که در این میان خیرین آمادگی خود را برای تأمین بخشی از هزینه‌های مراسم اعتکاف اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این جلسه مقرر شد ثبت نام از معتکفین در مساجد تعیین شده انجام و نحوه رعایت دستورالعمل‌ها و مجوزهای بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در جلسه ستاد اعتکاف استان، بررسی و تصمیمات نهایی در خصوص نحوه اجرای مراسم اعتکاف اتخاذ شود.

مراسم معنوی اعتکاف از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع