به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی اخوان بهبهانی عصر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر اردبیل اظهار کرد: ما در صندوق در خدمت شریف‌ترین قشر جامعه عشایر، روستاییان و کشاورزان هستیم و این را برای خود نعمتی بزرگ می‌دانیم. وی با اشاره به اینکه روستاییان و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی اخوان بهبهانی عصر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر اردبیل اظهار کرد: ما در صندوق در خدمت شریف‌ترین قشر جامعه عشایر، روستاییان و کشاورزان هستیم و این را برای خود نعمتی بزرگ می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه روستاییان و عشایر پیشانی نظام و همواره پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند، تصریح کرد: خدمت به این قشر در هر سنگری عبادت است و ما فرصت خدمت به این قشر پرتلاش را برای خود مغتنم می‌شماریم.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه روستاییان در بسیاری از موارد نتوانسته‌اند از حق قانونی خو بهره‌مند شوند، گفت: یکی از این محرومیت‌های روستاییان در بحث بیمه بود که تا سال ۸۴ میزان بهره‌مندی عشایر، کشاورزان و روستاییان از ضریب نفوذ بیمه در حد صفر بود.

اخوان بهبهانی به پوشش ۳۰ درصدی مشمولان در اردبیل اشاره کرد و افزود: این میزان ۶۶ هزار نفر از جامعه روستاییان، کشاورزان و عشایر را تشکیل می‌دهد که عدد قابل قبولی به نظر نمی‌رسد.

وی از رتبه ششم اردبیل در بین صندوق‌های بیمه روستاییان و عشایر خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در راستای گسترش بیمه روستایی و عشایری در سطح استان صورت گرفته که در دوره مدیریت جدید، این روند باید شتاب بیشتری داشته باشد.

اخوان بهبهانی ابراز امیدواری کرد: با افزایش ۱۰ هزار الی ۱۶ هزار نفری جمعیت تحت پوشش تا یک سال آینده، گام‌های اساسی در کیفیت خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر در اردبیل برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در این مراسم مدیر سابق صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان اردبیل نیز با ارائه آماری از عملکرد و رویکردهای این صندوق در اردبیل اظهار کرد: ۱۸۱ هزار نفر در استان مشمول بهره‌مندی از مزایای این صندوق هستند که از این تعداد ۶۶ هزار نفر تاکنون تحت پوشش قرار گرفته و سعی بر این است تا ۱۱۵ هزار نفر روستایی و جامعه عشایری که برای پوشش بیمه‌ای مراجعه نکرده‌اند، به این امر ترغیب شوند.

رضا عبداللهی بیان کرد: دولت ۲ برابر حق بیمه را به این صندوق پرداخت می‌کند و روستاییان با پرداخت سالانه مبالغ تعیین شده به شکل حداقل، حداکثر و حتی به صورت اقساطی می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع