رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: امسال اجرای ۱۸ طرح بزرگ و پیشران در استان اردبیل در اولویت قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی فازهای مختلف کارخانه تولید دارو از گیاهان و همچنین بخش شیمیایی است تا با تکمیل زنجیره تولید، زمینه اشتغال در بخش کشت گیاهان دارویی […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: امسال اجرای ۱۸ طرح بزرگ و پیشران در استان اردبیل در اولویت قرار گرفته که یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی فازهای مختلف کارخانه تولید دارو از گیاهان و همچنین بخش شیمیایی است تا با تکمیل زنجیره تولید، زمینه اشتغال در بخش کشت گیاهان دارویی در استان اردبیل فراهم آید.

وی تصریح کرد: با افزایش واحدهای بزرگ صنعتی استان اردبیل چهره صنعتی و تولیدی به خود گرفته و قطعاً در دولت سیزدهم در بخش صنعت تحولاتی بیشتر رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تمرکز بر پرداخت تسهیلات به ارزش یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در سال جاری از سوی بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان منابع برای خرید تجهیزات و خط تولید، بازسازی و نوسازی در اختیار واحدهای صنعتی قرار گرفته که عمدتاً تسهیلات سرمایه در گردش بوده است.

صادقی به فعالیت‌های بخش معدنی نیز اشاره کرد و افزود: بیش از این عمده معادن استان غیر فلزی و بر محور تولید مصالح ساختمانی بود که با پیگیری‌های انجام شده در سه سال اخیر بخش اکتشاف و استخراج معادن در مناطق مختلف استان اردبیل هدف‌گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دو پهنه معدنی استان ذخایر خوب مس، مولیبدن و طلا برآورد شده که با عملیات اکتشاف و استخراج برداشت این مواد معدنی انجام می‌شود.

صادقی اضافه کرد: تا ۲۰ ماه آینده با بهره‌برداری از واحد فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر شاهد تحولی عظیم در استان خواهیم بود تا برداشت معادن به مواد با ارزش‌تر تبدیل شده و امکان صادرات آن فراهم آید.

وی به ذخایر معدنی در مشگین‌شهر، کوثر و منطقه قزل‌اوزن هشجین اشاره کرد و ادامه داد: یک شرکت خصوصی به عنوان پیمانکار پروژه در منطقه قزل‌اوزن در مرحله بررسی و اکتشاف معادن غنی این محدوده است تا امکان برداشت محصول و استخراج آن فراهم آید.

صادقی بیان کرد: هر چند در گذشته فعالیت‌های بخش معدنی شتاب بیشتری نداشته اما هم اکنون بخش معدن نیز همپای بخش صنعت در توسعه استان رقابتی واقعی پیدا کرده و امیدواریم فرصت و زمینه تحول را در این بخش‌ها شاهد باشیم.

وی از پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی برای توسعه بخش فرش بافی و صنایع دستی خبر داد و اظهار کرد: با حمایت از صنوف مختلف سعی بر این بوده تا این واحدهای تولیدی که عمدتاً بافندگان فرش هستند، مورد حمایت قرار گیرند که در امسال نیز بخش پرداخت تسهیلات در این حوزه یکی از رویکردهای اصلی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل حمایت از بخش پژوهشی و نوآوری‌های جوانان را در حوزه پارک علم و فناوری یادآور شد و تصریح کرد: ما آماده حمایت از جوانان در تبدیل ایده به تولید محصول خلاقانه هستیم که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از این واحدها انجام می‌شود و تسهیلات ارزان قیمت نیز به صاحبان این واحدها پرداخت شده تا اشتغال مورد نظر در این بخش فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع