حامد کیخسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌ اظهار کرد:‌ این واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال احداث است که به صورت بنیادساخت و یا با واگذاری زمین به خود متقاضیان ساخت این واحدها را شاهد هستیم. وی تصریح کرد: در شهرهای استان که ساخت واحدهای مسکونی با آورده […]

حامد کیخسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌ اظهار کرد:‌ این واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال احداث است که به صورت بنیادساخت و یا با واگذاری زمین به خود متقاضیان ساخت این واحدها را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در شهرهای استان که ساخت واحدهای مسکونی با آورده اولیه متقاضیان و همچنین پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به انجام می‌رسد که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت مبالغ اولیه معاف خواهند بود.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل به طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین سرشماری ۹۹ هزار واحد مسکن در روستاهای استان اردبیل وجود دارد که تاکنون ۶۵ درصد این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

کیخسروی میانگین کشوری را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرد و افزود: ما بالاتر از میانگین کشوری در حوزه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اقدامات مؤثری را انجام دادیم و امسال نیز با ابلاغ سهمیه چهار هزار واحدی تلاش می‌کنیم به میانگین ۷۰ درصد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در کمتر از هشت سال تمام واحدهای مسکونی روستایی را در استان اردبیل به مرحله نوسازی و مقاوم‌سازی رسانده تا دغدغه‌ها از بابت بروز حوادث غیرمترقبه به کمترین میزان برسد.

کیخسروی پرداخت تسهیلات را در این حوزه ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بانک‌ها پرداخت این تسهیلات را به شکل سفته زنجیره‌ای انجام می‌دهند و امسال نیز رصد ما بر این است تا پرداختی این تسهیلات در مراحل مختلف به انجام برسد.

وی اضافه کرد: در دفاتر فنی مراحل نقشه‌کشی و طراحی و همچنین نظارت ناظران بنیاد مسکن در ساخت این واحدها انجام می‌شود و سعی ما بر این است تا بهترین واحدهای مسکونی با مقاومت بالا و کیفیت مناسب ساخته و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن به صورت صنعتی‌سازی نیز در قالب نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز مسئولان کشوری قول مساعد دادند تا کمک‌ها و مساعدت‌های بیشتری را شاهد باشیم و شرایط مطلوب ساخت و ساز واحدها به انجام برسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار