ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف معوقات مالیاتی که عمدتا کارت‌های بازرگانی هستند، شناسایی افراد و مؤدیان واقعی انجام شده تا با جلوگیری از سوءاستفاده کارت‌های مالیاتی، زمینه برای دریافت مالیات از این افراد فراهم آید. وی تصریح کرد: از سال ۸۹ این معوقات مالیاتی روز […]

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: برای تعیین تکلیف معوقات مالیاتی که عمدتا کارت‌های بازرگانی هستند، شناسایی افراد و مؤدیان واقعی انجام شده تا با جلوگیری از سوءاستفاده کارت‌های مالیاتی، زمینه برای دریافت مالیات از این افراد فراهم آید.

وی تصریح کرد: از سال ۸۹ این معوقات مالیاتی روز به روز در حال افزایش است و ما سعی می کنیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط شناسایی مؤدیان واقعی را انجام داده و جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیریم.

افزایش ۱۴ درصدی وصول مالیاتی در استان اردبیل
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل سهم استان را از مجموعه مالیات دریافتی در کشور ۳۴ صدم درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل، استان کشاورزی با ۶۰ درصد اشتغال در حوزه خدمات است وصول مالیات نسبت به سایر استان‌ها پایین بود و ما در مجموع در سال‌جاری موفق شدیم ۹۴۰ میلیارد تومان مالیات از مؤدیان وصول کنیم.

قلیزاده سهمیه استان را ۸۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۴ درصد افزایش وصول مالیاتی در استان اردبیل را شاهد هستیم که عمدتا مربوط به مالیات غیرمستقیم، مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی و همچنین کارکنان دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: وصول مالیات در استان اردبیل به دقت انجام می شود و ما با کمترین فرار مالیاتی روبه‌رو هستیم اما آنچه که در استان قابل توجه است، اجتناب مالیاتی و تعلل و تأخیر در پرداخت آن است که سعی داریم با برقراری ارتباط موثر با مؤدیان این مشکل به وجود آمده را رفع کنیم.

استان اردبیل در وصول مالیات در جایگاه بیستم کشور قرار دارد
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل جایگاه استان اردبیل را در وصول مالیات بیستم کشور توصیف کرد و ادامه داد: مالیات‌ستانی در استان اردبیل به نسبت تولید ناخالص داخلی ۱.۶۹ صدم درصد به نسبت تولید ناخالص داخلی وضعیت بهتری دارد و ما سعی و تلاشمان بر این است تا منابع درآمدی مالیاتی را در استان افزایش دهیم.

وی اهمیت مالیات‌ستانی را در رونق اقتصادی، افزایش درآمد دولت و تثبیت اشتغال یادآور شد و اضافه کرد: اهدافی که در سال‌جاری پیگیری کردیم، مربوط به فرهنگ مالیاتی و تمکین داوطلبانه است که با همکاری مؤدیان این اهداف تحقق پیدا کرده است.

قلیزاده بیان کرد: عمده مؤدیان با میل و رغبت نسبت به پرداخت مالیات به صورت داوطلبانه اقدام می کنند و ما در سال‌جاری ۴۷ هزار اظهارنامه مالیاتی را در حوزه مشاغل دریافت کردیم.

۹۹ درصد نقل و انتقالات در استان اردبیل با برون‌سپاری در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از قطعی شدن ۳۴ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان و ابلاغ آن به مؤدیان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد نقل و انتقالات در استان اردبیل با برون‌سپاری در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه مؤدیان به امور مالیاتی وجود ندارد و در بستر پرداخت الکترونیکی مالیات‌ها دریافت می شود.

قلیزاده به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: اوراق مالیاتی به مؤدیان به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود و ما امیدواریم با رویت و مشاهده این اوراق زمینه پرداخت مالیات به صورت راحت و سهل‌الوصول فراهم آید.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب رسانه‌ها در فرهنگسازی پرداخت مالیات به صورت داوطلبانه افزود: این امر نه تنها به افزایش درآمدها منجر شده بلکه همین منابع صرف هزینه‌های عمرانی و جاری کشور شده و به نوعی آثار و نتایج آن را خود مردم در صحنه‌های مختلف مشاهده می کنند.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به حساب دهیاران و شهرداران در اردبیل
قلیزاده در مورد پرداخت ارزش افزوده به حساب دهیاران و شهرداران خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۷۲ میلیارد تومان و امسال این رقم با ۵۰ درصد رشد تسهیم به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و ما این منابع را در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار می دهیم تا نسبت به عمران و آبادانی شهرها اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی در مورد مالیات خانه‌های خالی، ‌ واحدهای مسکونی لوکس و خودروهای گران قیمت نیز اضافه کرد: در مورد خانه‌های لوکس، لاکچری و همچنین خودروهای گران قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان ارزش پرداخت مالیات طبق ماده قانونی انجام می شود و برای خانه‌های خالی نیز با شناسایی واحدهای مسکونی مورد نظر از سال آینده ابلاغ مالیاتی برای پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی آغاز خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل بیان کرد: مدارک و مستندات از طریق راه و شهرسازی در اختیار امور مالیاتی قرار می گیرد تا ما بتوانیم از خانه‌های خالی بر اساس مصوبه مجلس دریافت مالیات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع