به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دولت لطفی شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از پروژه‌های مدرسه‌سازی استان به همت خیرین اجرایی و عملیاتی شده که در این بین قدردان تلاش‌ها و پیگیری‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و مشارکت بالای آنها در این امر خداپسندانه هستیم. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دولت لطفی شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اظهار کرد: بخش عظیمی از پروژه‌های مدرسه‌سازی استان به همت خیرین اجرایی و عملیاتی شده که در این بین قدردان تلاش‌ها و پیگیری‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و مشارکت بالای آنها در این امر خداپسندانه هستیم.

وی تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های متولی را در ساخت واحدهای آموزشی و تکمیل مدارس نیمه‌تمام یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۵۲ مدرسه و در قالب ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند که به غیر از اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در مابقی شهرها فضاهای آموزشی به اندازه کافی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل سرانه فضای آموزشی را در کشور ۵.۲۱ صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۵.۳۲ صدم متر مربع است.

لطفی افزود: هر چند استان اردبیل از لحاظ سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری بالاتر است اما در شهر اردبیل با ۳.۵ متر مربع و پارس‌آباد نیز در همین حدود سرانه آموزشی روبه‌رو هستند که پایین‌ترین سرانه آموزشی محسوب می‌شوند.

وی ضرورت حضور خیرین را در ساخت مدرسه در دو شهر اردبیل و پارس‌آباد یادآور شد و خاطر نشان کرد: به دلیل تمرکز جمعیت در این دو شهر ما نیازمند توسعه فضاهای آموزشی هستیم تا مدارس دایر شده یک شیفته مدیریت شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان ماه امسال با تحویل ۲۵ مدرسه در قالب ۱۲۰ کلاس درس به آموزش و پرورش سعی کردیم تا بخشی از مشکلات کمبود و تنگنای فضای آموزشی را رفع کنیم ولی انتظار می‌رود همچنان با همکاری خیرین توسعه ساخت مدارس با همکاری منابع دولتی و خیرین را در دو شهر اردبیل و پارس‌آباد شاهد باشیم.

لطفی بیان کرد: در مهرماه امسال ۲۶ مدرسه با تأسیسات حرارتی استاندارد مجهز و تحویل آموزش و پرورش شده و ۲۴۸ مدرسه نیز در مرحله استانداردسازی است.

وی از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی در استان خبر داد و اظهار کرد: به صورت کامل جمع‌آوری بخاری‌های نفتی انجام شده و کار جمع‌آوری بخاری‌های گازی نیز در مرحله انجام است تا همه مدارس استان به تأسیسات حرارتی استاندارد مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۲۷۶ مدرسه نیمه‌تمام در استان اردبیل وجود دارد که با انتخاب پیمانکار ۲۱۴ واحد از این فضاهای آموزشی با منابع ملی اجرایی شده و تکمیل ۶۵ مدرسه نیز با منابع استانی انجام می‌شود.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از محل منابع ملی ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده و در سفر اخیر رئیس جمهور ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی اختصاص یافت.

وی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز با هدف تکمیل فضاهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اختصاص یافته و ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل منابع استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی و پرورشی تخصیص یافته است.

این مسئول افزود: از ۴ سرفصل مشخص اعتباراتی به حوزه نوسازی اختصاص می‌یابد که اولین سرفصل مربوط به فصل محرومیت‌زدایی است که ۱۳۴ میلیارد تومان منابع برای ۹۲ مدرسه احداثی در مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

وی از ابلاغ اعتبار تجهیز واحدهای آموزشی مناطق محروم خبر داد و خاطر نشان کرد: ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از این محل به استان اختصاص یافته تا صرف خرید تجهیزات واحدهای آموزشی و هنرستانی در مناطق محروم شود.

لطفی اضافه کرد: ۶ میلیارد تومان امسال با تخصیص صد درصد برای خرید و نوسازی تجهیزات و امکانات هنرستانی تأمین شده که امیدواریم به شکل مطلوب شاهد هزینه‌کرد آنها باشیم.

انتهای پیام/

منبع