به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بیست و ششمین روز از مردادماه یادآور بازگشت سر افرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این مردان غیور است. به همین مناسبت تعدادی از مدیران استان اردبیل در گرامیداشت این روز پیامی صادر کرده و این روز را به خانواده‌های آزادگان سرافراز ایران […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بیست و ششمین روز از مردادماه یادآور بازگشت سر افرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این مردان غیور است. به همین مناسبت تعدادی از مدیران استان اردبیل در گرامیداشت این روز پیامی صادر کرده و این روز را به خانواده‌های آزادگان سرافراز ایران اسلامی تبریک گفتند.

رئیس کل دادگستری، مدیرکل تبلیغات اسلامی و استاندار اردبیل به صورت جداگانه با صدور پیام این روز را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیامی صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و پیمان خود را دگرگون نکرده‌اند «سوره احزاب؛ آیه ٢٣»

روز ۲۶ مرداد ماه ۱۳۶۹ میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک وطن نهادند. صلابت ایثار و رشادت آزادگان عزیز چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های اسارت، برگ زرین دیگری در تاریخ ایثارگری است که عظمت ایثارگران این مرز و بوم را به جهانیان و به ویژه قدرت‌های استکبار نشان داد. آزادگان عزیز با تأسی از سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریّت و آزادگی در تاریخ پر شکوه اسلام، بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب را در جهان دربند استکبار و ستم معنا کردند.

اینجانب به نمایندگی از تشکیلات قضائی استان اردبیل، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌ها و همچنین آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی مردم شریف و ولایی استان اردبیل در شرایط حاد بیماری کرونا، ۲۶ مردادماه روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را خدمت تمامی آزادگان سرافراز و خانواده‌های گران‌قدرشان -علی الخصوص به همکاران محترم آزاده در تشکیلات قضائی استان – که اجر آنان بواسطه تحمل رنج اسارت عزیزانشان در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است، تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان آرزوی سلامتی و بهروزی را برای همه عزیزان در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (دام عزه العالی)، مسألت دارم.

۲۶ مرداد نماد صلابت و ایستادگی/روزی که وطن آغوش گشود

اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل نیز به همین مناسبت پیامی صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۶ مرداد، سال‌روز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به خاک پاک میهن، نقطه عطف دیگری را در تاریخ سراسر شور و افتخار دفاع مقدس ما به شمار می‌رود که مظلومیت و در عین حال سربلندی کشورمان را برای جهانیان، نمایان‌تر ساخت. امروز، بحمدا… نشانه‌ای از دشمن دژخیم برجا نمانده اما ایران سرافراز به همت فرزندان سخت‌کوش و غیرتمندش، در امنیت و آرامش، بر قله افتخار ایستاده و بی‌تردید این مهم، نعمت بزرگ پروردگار منان و میراث گرانقدر همه بیداردلانی است که به پاسداری و حراست از سرزمین‌شان همت گماشته‌اند.

این‌جانب، فرارسیدن ۲۶ مرداد را که امسال با ایام سوگواری بزرگ معلم ایثار و جوانمردی، حضرت اباعبدا… الحسین (ع) و یاران باوفایش مقارن گردیده، گرامی می‌دارم و با ادای احترام به ارواح مطهر شهدا و آرزوی توفیقات روزافزون برای آزادگان با اخلاص، اقتدار و عزت هرچه بیش‌تر این سرزمین الهی را از درگاه خداوند منان مسالت می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع