سید غلامحسین خلیلی موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از فردا فعالیت پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز می‌شود که امیدواریم با همراهی والدین و دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها خدمات مناسبی به نسل آینده ارائه شود. وی هدف اصلی از برپایی این پایگاه‌ها را […]

سید غلامحسین خلیلی موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از فردا فعالیت پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز می‌شود که امیدواریم با همراهی والدین و دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها خدمات مناسبی به نسل آینده ارائه شود.

وی هدف اصلی از برپایی این پایگاه‌ها را ارتقا نشاط و شادابی روحی و جسمی دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: در قالب برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان سعی بر این است تا نسل آینده با مهارت‌های مختلف آشنایی پیدا کرده و در کنار آن برخی از ساعات خود را با برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی سپری کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: این برنامه‌ها در طول هفت هفته در اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت و مهلت ثبت‌نام که از ۲۰ خرداد شروع شده در قالب شبکه شاد و پرتال آموزش و پرورش استان و نواحی و مناطق در حال انجام است که دانش‌آموزان و اولیای آنها با مراجعه به سایت ادارات آموزش و پرورش می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

خلیلی موسوی تنوع رشته‌های فرهنگی، هنری، مهارتی، ورزشی و همچنین حضور در اردوگاه‌ها، کانون‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز دارالقرآن را یادآور شد و افزود: در مقایسه با سایر مجموعه‌ها آموزش و پرورش با دریافت کمترین هزینه سعی می‌کند برای دانش‌آموزان فضاهای مناسب آموزشی و تربیتی را مهیا کند.

وی به رشته‌های مختلف مهارتی، هنری و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: مقاله‌نویسی، شعرخوانی، طراحی، خوشنویسی، تمرین سرود، تئاتر و همچنین برپایی کلاس‌های ورزشی در رشته‌های مختلف و فعالیت ۱۱ دارالقرآن با هدف آموزش قرآن و مفاهیم و مبانی آن مورد توجه است که مربیان در این زمینه تلاش مستمری را در ایام تابستان انجام خواهند داد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند به صورت کشوری ۲۱۷ پایگاه تابستانی برای فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان تعریف شده بود اما این پایگاه‌ها را در استان اردبیل به ۲۶۷ پایگاه ارتقا دادیم تا به راحتی دانش‌آموزان و نسل آینده از این فضا و بستر فراهم شده استفاده کنند.

خلیلی موسوی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۷/۰ هزار نفر بدون تکرار و ۱۰۰ هزار نفر با تکرار در برنامه‌های مختلف مشارکت داشتند که نیمی از دانش‌آموزان را توانستیم در پایگاه‌های تابستانی تحت پوشش ببریم.

وی به کسب تجربیات گران‌سنگ در دو سال اخیر بر اثر شیوع کرونا و ایجاد فضای جدید آموزش و پرورش بیان کرد: قطعاً برای سال تحصیلی آینده سعی خواهیم کرد با استفاده از این تجربیات تلفیقی از برنامه‌های حضوری و آموزش مجاری را مد نظر قرار دهیم که قطعاً در حوزه فرهنگی و پرورشی نیز این رویکرد دنبال خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا نسل آینده در کنار یادگیری آموزش‌های رسمی از برنامه‌های مهارت آموزی اجتماعی و زندگی نیز غفلت نکنند تا زمینه برای ارتقا توانمندی آنها در مهارت‌هایی که ارائه می‌شود فراهم آید.

خلیلی موسوی به پنج محور فعالیت پرورشی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: اولین محور فعالیت‌های این معاونت مربوط به مهارت ارتباطی، بصیرتی، معرفتی و همچنین تعامل سازنده با اولیای دانش‌آموزان است که در این حوزه برنامه‌های مختلفی نیز انجام می‌شود.

وی محور دوم را حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی و محورهای بعدی را مهارت حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغالزا و همچنین مهارت ورزشی و سلامت اعلام کرد و افزود: قطعاً ارزیابی‌ها از این برنامه‌ها به ویژه در پایگاه‌های دایر شده انجام می‌شود تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت برای سال‌های آینده تقویت شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما از تجربیات سال‌های گذشته استفاده کرده و در ۲۶۷ پایگاهی که فعالیت‌های تابستانی انجام می‌شود، سعی و تلاشمان بر این است تا رضایت دانش‌آموزان و اولیای آنها را فراهم کنیم که قطعاً در این زمینه ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

خلیلی موسوی اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۱۰۰ دوره آموزشی در فصل تابستان برای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف تدارک دیده شده که امیدواریم از ظرفیت فراهم شده بهترین استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

منبع