اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: ۲۵ درصد تولید آب معدنی با بسته‌بندی مناسب در این استان انجام می‌شود تا نیاز کشور در این حوزه تأمین شود.

رامین صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین شهرک تخصصی آب معدنی کشور در استان اردبیل فعال است و با تکمیل و راه‌اندازی پنج طرح که در حال اقدام است، این میزان تأمین آب معدنی کشور تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی دیگر ظرفیت صنعتی استان را تولید مصنوعات چوبی اعلام کرد و گفت: ۳۵ درصد نیاز کشور در تولید انواع ام. دی. اف در استان اردبیل و با راه‌اندازی واحدهای صنعتی متعدد تأمین می‌شود و در خصوص تولید نئوپان خام نیز در حال حاضر سالیانه ۲۵۰ هزار متر مکعب نئوپان خام در این استان تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل به فعالیت گروه صنعتی آرتا نگین زرین و واحدهای صنعتی دیگر اشاره کرد و افزود: استان اردبیل با تولید انواع ام. دی. اف به میزان ۲۰۰ هزار متر مکعب در سال قادر است پاسخگوی نیاز داخلی و حتی کشورهای همسایه باشد.

صادقی تولید انواع روکش درب میلامینه و ورق‌های اچ. پی. ال را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در تولید روکش درب میلامینه با تولید شش میلیون ورق در سال ۹۰ درصد از نیاز داخل که پیش از این از خارج وارد می‌شد در استان اردبیل تولید شده و راهی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همچنین ورق‌های اچ. پی. ال با روکش ورق‌های کابینت آشپزخانه در اردبیل با تولید یک میلیون ورق در سال نیاز ۷۰ درصدی کشور از طریق تولیدکنندگان این استان تأمین می‌شود.

ظرفیت تولید شمش و فولاد تا ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته است 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید شمش فولادی در استان اردبیل ۳۰۰ هزار تن است که با در دست احداث بودن طرح‌های مهم توسعه‌ای، امیدواریم این ظرفیت تا پایان امسال به ۷۰۰ هزار تن افزایش یابد.

صادقی رشد سه برابری را در این زمینه یک موفقیت نسبی برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه میزان تولید این محصول در کشور ۱۴ میلیون تن است، استان اردبیل با تولید پنج درصد این محصول نقش قابل توجهی را در رفع نیاز کشور دارد.

وی میزان اشتغال فعلی این واحدها را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان امسال این ظرفیت اشتغال نیز به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

صادقی به تولید انواع لاستیک خودرو نیز اشاره کرد و گفت:‌ در زمینه تولید لاستیک مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی شمالغرب کشور فعالیت می‌کند تا با تولید انواع تایرها وسائط نقلیه سبک و سنگین شامل تایرهای سواری، باری، ‌ اتوبوسی و کشاورزی نیاز آنها تأمین شود.

تولید سالانه ۵۶ هزار تن لاستیک در اردبیل
وی تولید سالانه ۵۶ هزار تن لاستیک را در استان یادآور شد و تصریح کرد: ۲۵ درصد نیاز کشور در لاستیک از طریق این مجموعه تولیدی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان صمت اردبیل همچنین به ظرفیت استان در تولید شیرآلات بهداشتی نیز اشاره کرد و افزود: این استان با تولید سه میلیون عدد شیرآلات بهداشتی، ۵۰ درصد نیاز داخلی را برطرف می‌کند.

صادقی ظرفیت تولید شیرآلات قهرمان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد در طول سال اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر شیرآلات قهرمان، چندین کارخانه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی نیز در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و در مجموع بیش از سه میلیون عدد شیرآلات بهداشتی در استان تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

منبع