علی واحد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس گلباران مزار شهدا، تعویض پرچم یادمان شهدا و همچنین تبلیغات محیطی با شعار ما مقتدریم در این هفته به انجام خواهد رسید. وی دفاع مقدس را سرمایه عظیم ملت در صیانت از عزت، شرافت، آبرو و اقتدار جمهوری اسلامی […]

علی واحد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس گلباران مزار شهدا، تعویض پرچم یادمان شهدا و همچنین تبلیغات محیطی با شعار ما مقتدریم در این هفته به انجام خواهد رسید.

وی دفاع مقدس را سرمایه عظیم ملت در صیانت از عزت، شرافت، آبرو و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: در گرامیداشت این هفته علاوه بر تزئین ادارات با عکس و یادمان شهدا، ۴۰ عنوان برنامه تلویزیونی و رادیویی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همچون سال‌های گذشته در گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت ستاد جنگ‌های نامنظم برنامه‌ای در جوار موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد که عمدتاً نمایش دستاوردهای دستگاه‌های مختلف اجرایی و همچنین تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا خواهد بود.

واحد افزود: برنامه افلاکیان خاکی امسال با تلاش و همکاری ۸۰ نفر از نیروهای بسیجی و سپاهی از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به عنوان روایتگری دوران دفاع مقدس در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و سعی داریم با برپایی ایستگاه‌های سلامت، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را در پیشگیری از بیماری کرونا شاهد باشیم.

وی به تهیه ۳۰ عنوان کتاب از زندگینامه شهدا و خاطرات رزمندگان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در کنار ۳۰ عنوان کتاب، قرار است ۲۰ عنوان مجموعه صوتی نیز تولید و تقدیم علاقمندان شود.

واحد از برگزاری ۱۵۰ عنوان یادواره شهدا در محلات و مناطق مختلف استان خبر داد و خاطر نشان کرد: نمایشگاه رزمی، فرهنگی دفاع مقدس امسال با محوریت ستاد جنگ‌های نامنظم برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه ۷۰ عنوان برنامه از ۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه به انجام خواهد رسید.

وی به تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس و رزمندگان و ایثارگران در ۳۰ شهریورماه اشاره کرد و گفت: با حضور رئیس جمهور این برنامه ۳۰ شهریور در کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود که در استان اردبیل نیز در حسینیه ثارالله و با حضور ۱۵ هزار نفر از رزمندگان این همایش برگزار خواهد شد.

واحد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مناطق مختلف استان ۲۴ محل برای برگزاری این همایش سراسری در نظر گرفته شده تا همزمان با تجلیل یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس، در مناطق استان نیز این آئین‌ها برگزار شود.

وی از همکاری ادارات و شهرداری‌ها در تجلیل از ایثارگران و رزمندگان شاغل و بازنشسته قدردانی کرد و افزود: همچون سال گذشته امسال نیز بخش دیگری از این رزمندگان مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

واحد از تولید مستند یاران شهید چمران و برگزاری میزگرد تبیین نقش و جایگاه ارتش در تاریخ دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: در کنار تولید آثار مکتوب و صوتی، بارگذاری کلیپ‌های دفاع مقدس در فضای مجازی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در سالن سینمای دفاع مقدس قرار است روزانه در سه سانس فیلم‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود که در هر سانس ۱۰۰ نفر علاقمند از این فیلم‌ها دیدن کرده و تماشاگر آن خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع