بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در قالب هیئت‌های رسیدگی به شکایات جامعه کارگری، رسیدگی به این پرونده‌ها و صدور آرا در هیئت‌های تشخیص و تجدید نظر سعی بر این است تا جامعه کارگران و کارفرمایان و حق و حقوق آنها دفاع شود. وی تصریح کرد: در یک سال گذشته […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در قالب هیئت‌های رسیدگی به شکایات جامعه کارگری، رسیدگی به این پرونده‌ها و صدور آرا در هیئت‌های تشخیص و تجدید نظر سعی بر این است تا جامعه کارگران و کارفرمایان و حق و حقوق آنها دفاع شود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته شش هزار پرونده به مراجع رسیدگی در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده تا این شکایات مورد رسیدگی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در کنار ارتقای فرهنگ کار و تلاش، سعی بر این است تا قوانین و مقررات در حوزه کارگری و کارفرمایی به دقت عملیاتی و اجرایی شده و امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به این جامعه پرتلاش فراهم آید.

رحیم‌زاده افزود: ۴۰ درصد آرای شعب بدوی و تجدید نظر به سازش و توافق بین کارگر و کارفرما منجر شده تا حل و فصل مشکلات و بازگشت نیروی کار را به واحدهای کارگری شاهد باشیم.

وی وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین در واحدهای کارگاهی را از ضرورت‌های بازرسان ادارات کار برشمرد و خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار کارگاه تولیدی در استان فعال هستند که در این مجموعه‌های کارگاهی فرصت اشتغال ۱۲۰ هزار نفر با پوشش بیمه‌ای فراهم شده است.

رحیم‌زاده حسن نظارت بر کارگاه‌ها و فرآیند قانونی در حمایت از جامعه کارگران را یادآور شد و اضافه کرد: ۲۵ ناظر در این فرآیند بر کارگاه‌ها و عملکرد کارفرمایان در رعایت قوانین کار و کارگر نظارت می‌کنند و امیدواریم از هیچ کارگری حق و حقوقی ضایع نشود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۶ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها توسط ناظران و نیروهای فعال در این حوزه انجام شده تا صیانت از نیروی کار را شاهد باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: حوادث ناشی از کار نیز در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۲۵ درصد کاهش یافته که این نتیجه بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها از واحدهای کارگاهی و کارگری است.

انتهای پیام/

منبع