داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در طول ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۲۸ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات در استان اردبیل توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که این رقم امسال افزایش چشم‌گیری داشته و امسال در این مدت در مجموع ۲۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های استان اردبیل پرداخت […]

داود رجبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: در طول ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۲۸ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات در استان اردبیل توسط بانک‌های عامل پرداخت شده که این رقم امسال افزایش چشم‌گیری داشته و امسال در این مدت در مجموع ۲۰۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های استان اردبیل پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون بانک‌های عامل استان اردبیل خاطرنشان کرد: اخباری مبنی بر خروج ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع بانکی در استان منتشر شده که انعکاس آن به درستی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند برگشت این منابع آغاز و در حال رسیدن به تعادل قبلی است گفت: با اجرای طرح‌های فروش شرکت‌های خودروسازی شش هزار میلیارد ریال جابجایی منابع از بانک‌های تخصصی به بانک‌های تجاری در سیستم بانکی استان رخ داده که به دنبال آغاز روند برگشت این منابع و رساندن آن به حالت تعادل قبلی هستیم.

رجبی بیان کرد: پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی، سرمایه در گردش و طرح‌های مختلف کشاورزی و گردشگری و اشتغال‌زایی و وام ازدواج در دستور کار قرار گرفته و رشد منابع بانک‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: کنترل نقدینگی، ثبات رشد اقتصادی و کنترل چرخه نقدینگی و پولی کشور بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به دنبال داشته و در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته انتظار می‌رود شاهد تحقق اهداف مورد نظر برای توسعه اقتصادی استان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار