دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در سطح کشور ۱۲ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال وجود دارد که تلاش بر بازگرداندن آنها به چرخه تولید است که به تناسب آن ظرفیت‌های اشتغال جدید نیز برای گروه‌های مختلف فارغ‌التحصیل دانشگاهی و بیکاران در حوزه‌های مختلف فراهم می آید.

صدیف بیگ‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: با تشکیل منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها، کلیه مصوبات ستاد استانی لازم‌الاجراست و هیچ دستگاه اجرایی نمی تواند مانعی در این مسیر به وجود آورد.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل کشور نیز از مصوبات استانی حمایت می کند، تصریح کرد: اگر مصوبه‌ای در سطح ملی قابل پیگیری باشد ما از طریق وزارتخانه‌ها و بانک‌های عامل موضوعات را پیگیری کرده و سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا مشکلات از سر راه تولید و کارآفرینان برداشته شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: در استان اردبیل نیز با محوریت استاندار اردبیل به صورت هفتگی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع برگزار می شود که عمده سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان از برگزاری و پیگیری منظم مصوبات رضایت داشتند و ما نیز در سطح کشور حامی چنین مصوبات و طرح‌های راهگشا در مسیر تولید هستیم.

۱۲ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در سطح کشور وجود دارد
بیگ‌زاده افزود: در سطح کشور ۱۲ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال وجود دارد که تلاش بر بازگرداندن آنها به چرخه تولید است که به تناسب آن ظرفیت‌های اشتغال جدید نیز برای گروه‌های مختلف فارغ‌التحصیل دانشگاهی و بیکاران در حوزه‌های مختلف فراهم می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل ۲۴۲ واحد غیرفعال و راکد است که ۱۳۲ واحد در شهرک‌های صنعتی واقع شده و ۱۱۰ واحد نیز خارج از شهرک‌های صنعتی است که ما سعی می کنیم مشکلات و موانع آنها را به نحوه مناسب برطرف کنیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور عمده مشکل صاحبان تولید را عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت، فرسودگی ماشین‌آلات، مباحث حقوقی و تأمین نشدن مواد اولیه در این واحدها اعلام کرد و ادامه داد: در احیای واحدهای راکد و نیمه‌ فعال تلاشی جدی و مستمر انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: در گام دوم تلاش بر این است تا واحدهایی که زیر ۷۰ درصد فعالیت تولیدی دارند مورد حمایت قرار گرفته و ظرفیت تولید خود را افزایش دهند که در این زمینه در استان‌های مختلف کلینیک‌های عارضه‌یابی و رفع مشکلات راه‌اندازی شده است.

مهیا کردن بستر صادرات برای واحدهای تولیدی که در فروش محصول مشکل دارند
بیگ‌زاده بیان کرد: اگر واحدهای تولیدی در بازاریابی و فروش محصول مشکلی داشته باشند ما تلاش می کنیم تا با مهیا کردن بستر صادرات و عرضه محصولات این موانع را تا حد زیادی رفع کنیم.

وی در مورد طرح‌های با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز اظهار کرد: اولویت دولت در تأمین منابع تکمیل این واحدهای نیمه‌تمام است که انتظار می رود ستاد تسهیل نیز به تکمیل و راه‌اندازی این واحدها کمک کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: بانک‌های عامل قرار شده منابع سرمایه در گردش را تا آخر سال برای واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت کنند و در استان‌ها نیز به تناسب ساختار بومی، منطقه‌ای و آمایش صنعتی سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف مورد حمایت جدی قرار گیرند.

انتهای پیام/