مهران محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به حضور جهاد دانشگاهی اردبیل در بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار کرد: در ۲ بخش فعالیت پژوهشی، حوزه درمان ناباروری، خون بند ناف و تولید نشاسته پلیمری به عنوان محصول جدید فناورانه به همراه طرح‌های پژوهشی در معرض دید […]

مهران محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به حضور جهاد دانشگاهی اردبیل در بیست و دومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار کرد: در ۲ بخش فعالیت پژوهشی، حوزه درمان ناباروری، خون بند ناف و تولید نشاسته پلیمری به عنوان محصول جدید فناورانه به همراه طرح‌های پژوهشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی انتشارات جهاد دانشگاهی با ۱۶۲ عنوان کتاب منتشر شده در حوزه‌های مختلف در خدمت محققان، پژوهشگران و فناوران بود.

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی در قالب مرکز رشد گیاهان دارویی از سال ۹۳ فعالیت می‌کند که این فعالیت‌ها در قالب ۱۸ شرکت فناور و همچنین یک هسته فناور بوده است.

محمدی تولید ۳۶ محصول فناورانه را یادآور شد و افزود: ما موفق شدیم سالانه ۲۰ مورد تولید محصول را انجام دهیم که برای ۳ محصول مجوز تولید و عرضه صادر شده تا به مرحله تجاری‌سازی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همکاری پارک علم و فناوری تولید و فروش گسترده محصولات را انجام دادیم و صادرات این محصولات به مرزهای خارج از کشور عمدتاً با پایه گیاهی و درمان برخی از بیماری‌های دام انجام شده است.

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل به فعالیت ۲ شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: ما بسته‌های حمایتی را به این شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم و جهاد دانشگاهی یک شرکت خلاق نیز دارد که ۱۴ مورد ثبت اختراع اتفاق افتاده است.

محمدی اضافه کرد: مرکز رشد فناوری جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه موفق و برتر معرفی شده و حتی در رویداد استارتاپی در ترکیه که به صورت بین‌المللی برگزار شد، رتبه اول را به دست آورد.

وی دستاورد این شرکت استارتاپی را ساخت توربین‌های پهپادی اعلام کرد و گفت: در جشنواره لهستان نیز تیم استارتاپ جهاد دانشگاهی استان اردبیل موفق به کسب جایگاه برتر شد تا ما حمایت‌های همه‌جانبه را از این تیم‌های موفق داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: در قالب مرکز نوآوری، شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه همچنین فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی از ظرفیت جوانان استفاده کرده و حمایت‌های همه‌جانبه را انجام می‌دهیم.

وی بسته‌های حمایتی از مراکز رشد، نوآوری و شتاب‌دهی را یادآور شد و اظهار کرد: اولین حمایت به صورت کمک‌های بلاعوض است که در طول استقرار شرکت‌ها خدمات حمایتی مالی ارائه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: تمام خدمات اعم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از نمایشگاه و چاپ مقالات رایگان بوده و تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه‌ها پرداخت و تسهیلات کم بهره بانکی نیز در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌گیرد.

معاون فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل در پایان افزود: سال گذشته ۱۵ میلیون تومان و امسال نیز ۲۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از طریق صندوق پژوهش و فناوری در اختیار فعالان قرار می‌گیرد و در کنار آن بسته‌های حمایتی نیز از سوی وزارت بهداشت برای مراکز رشد جهاد دانشگاهی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع