کاظم دبیر در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مولود انقلاب است و تاکنون ۳۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند. وی تصریح کرد: در استان اردبیل ۸۰ هزار نفر از مزایای صندوق بهره‌مند هستند و […]

کاظم دبیر در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مولود انقلاب است و تاکنون ۳۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل ۸۰ هزار نفر از مزایای صندوق بهره‌مند هستند و تلاش ما بر این است تا جامعه هدف ۱۸۱ هزار نفری در این استان از خدمات بیمه‌ای صندوق اعم از مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی استفاده کنند.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل سرعت گرفتن ارائه خدمات این صندوق را در دولت سیزدهم یادآور شد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با حمایت و پشتیبانی از این صندوق جامعه هدف تحت پوشش این صندوق را به ۶۰ درصد برسانیم.

دبیر افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از مزایای صندوق بهره‌مند شدند و سال گذشته نیز این جمعیت تحت پوشش به ۱۰ هزار نفر رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش‌بینی‌ها پوشش ۱۵ هزار نفر از روستاییان و جامعه عشایری است اما سعی و اهتمام مجموعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر این است تا این آمار را به ۱۸ هزار نفر ارتقا دهند.

دبیر اضافه کرد: برنامه‌ریزی مؤثری انجام شده تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۱۱۰ هزار نفر در استان اردبیل از مزایای صندوق استفاده کرده و در سایه این امر عزت و کرامت جامعه ساکن در روستاها و مناطق عشایری حفظ شود.

معاون منابع انسانی استاندار اردبیل بیان کرد: ما اگر به روستاییان و عشایر این موضوع و اهمیت خدمات صندوق را در دوران بازنشستگی تبیین کنیم، قطعاً علاقه‌مند و راغب به بهره‌مندی از خدمات صندوق شده تا به دلایل مختلف عزت و کرامت آنها در دوران سالخوردگی شکسته نشود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر