بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد:‌ اشتغال ایجاد شده در بخش تعاونی‌ها در کنار پایداری، از تنوع بیشتری برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر شرکت‌های تعاونی در حوزه‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی، صنعتی و حتی دانش‌بنیان ورودی موفق داشتند. وی اردبیل را با داشتن ۶۰۰ تعاونی، صاحب بیشترین […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد:‌ اشتغال ایجاد شده در بخش تعاونی‌ها در کنار پایداری، از تنوع بیشتری برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر شرکت‌های تعاونی در حوزه‌های مختلف تولید مصالح ساختمانی، صنعتی و حتی دانش‌بنیان ورودی موفق داشتند.

وی اردبیل را با داشتن ۶۰۰ تعاونی، صاحب بیشترین واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی تعاونی معرفی کرد و گفت:‌ در سایر مناطق استان نیز ۴۰ درصد تعاونی‌ها گسترده شدند که با تنوع فعالیت، سعی آنها بر این است تا به تولید و اقتصاد استان اردبیل و تحول‌آفرینی در این بخش کمک کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل مجموع اعضای تعاونی‌های استان را ۱۳۰ هزار عضو اعلام کرد و افزود: بیش از یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی فعال در استان اردبیل مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند که در ابعاد مختلف این تعاونی‌ها زمینه فعالیت، رشد و بالندگی پیدا کردند.

رحیم‌زاده تصریح کرد: ‌هر چند آمار دقیقی از میزان صادرات تعاونی‌های استان نداریم اما با حمایت دستگاه‌های متولی در این بخش به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرکات، تنوع تولید و صادرات محصولات تعاونی‌ها را شاهد هستیم.

وی به فعالیت ۱۴ تعاونی مرزنشینان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ‌این تعاونی‌ها نیز در حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کنند و تلاششان بر این است تا زمینه و بستر اشتغال مولد را برای فعالان این عرصه مهیا کنند.

رحیم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در بخش گردشگری نیز تعاونی‌های بیشتری مورد حمایت قرار گرفتند که عمده تأسیسات گردشگری سرعین و مشگین‌شهر در قالب تعاونی‌ها شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: از محل تبصره ۱۸ تلاش خواهیم کرد تا در سال‌جاری نیز به متولیان و فعالان عرصه تعاون تسهیلات کم بهره‌ای را پرداخت کنیم تا امکان توسعه فعالیت‌های خود را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل بیان کرد: با قول مساعد معاون امور اقتصادی استانداری تلاش خواهیم کرد تا به ۱۵۰ واحد تعاونی متقاضی تسهیلات منابع مورد نظر را پرداخت کرده و به تقویت نقدینگی و سرمایه در گردش این تعاونی‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار