بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی فعال در استان اردبیل در حوزه‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام وظیفه می‌کنند که این تعاونی‌ها فرصت اشتغال خوبی را نیز ایجاد کردند. وی تصریح کرد: تعداد اعضای این تعاونی‌ها ۱۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر هستند […]

بهروز رحیم‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۹۸۸ تعاونی فعال در استان اردبیل در حوزه‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام وظیفه می‌کنند که این تعاونی‌ها فرصت اشتغال خوبی را نیز ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای این تعاونی‌ها ۱۲۹ هزار و ۴۹۳ نفر هستند که بیشترین تعاونی‌ها در شهر اردبیل با ۵۹۱ واحد و کمترین تعاونی نیز با ۷۹ واحد در نیر فعالیت می‌کنند.

سهمیه اردبیل در حوزه مشاغل خرد خانگی و طرح‌های کارفرمایی ۸۹.۵ میلیارد تومان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از مشاغل خرد خانگی و طرح‌های کارفرمایی پرداخت تسهیلات را با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌ها در اولویت قرار داده است، گفت: سهمیه امسال استان در این حوزه ۸۹.۵ میلیارد تومان بوده که با صدور مجوز اشتغال مشاغل خانگی این تسهیلات پرداخت شده است.

رحیم‌زاده افزود: تا آخر آذرماه برای سه هزار و ۸۸۵ مجوز اشتغال خانگی که از سوی دستگاه‌های تخصصی صادر شده، مبلغ ۱۳۲ میلیارد تومان منابع تعریف و برای پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تا آخر آذرماه برای یک‌هزار و ۲۵۳ طرح اشتغال خانگی ۶۶ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

رحیم‌زاده اضافه کرد: استان اردبیل از لحاظ پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی توانسته جایگاه دوم کشور را به دست آورد.

وی از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ نیز برای سه دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد: ۳۲ میلیارد تومان سهمیه استان در پرداخت این تسهیلات بوده که با همکاری این سه دستگاه، ۴۱ میلیارد تومان منابع جذب شده که ۹ میلیارد تومان بیشتر از سهم استان بوده است.

رحیم‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این مبلغ برای ۱۵۸ طرح پرداخت شده که امیدواریم تا پایان امسال رقم پرداختی به بیش از ۴۱ میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه انحرافی را در اجرای طرح‌های حوزه مشاغل خانگی به دنبال تسهیلات بانکی شاهد نبودیم و با تشکیل گروه‌های نظارتی و سرکشی بر اجرای این طرح‌ها، سعی شده تا منابع در محل مورد نظر هزینه شود.

کاهش شکایت کارگری در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به فعالیت ۱۴ هیئت تشخیص و ۶ هیئت حل اختلاف و تجدید نظر در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: تا آخر آذرماه چهار هزار و ۸۹۰ فقره پرونده به این هیئت‌ها ارجاع شده تا در مدت مقرر رسیدگی به این شکایات با کمترین اطاله دادرسی انجام شود.

رحیم‌زاده افزود: ۹۰ درصد آرای صادر شده در هیئت اختلاف بدون ارسال به دیوان عدالت به تأیید طرفین رسیده و ما با وجود افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگری، کمترین تعدیل نیرو را در حوزه کارگری شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته برای ۲ هزار و ۲۵ نفر بیمه بیکاری پرداخت شده که امسال این رقم به کمتر از یک‌هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرجع رسیدگی به شرایط صادرات و واردات تعاونی‌ها نیست و ما ۱۴ تعاونی مرزنشین داریم که عمده صادرات و واردات از طریق آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار