علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نابسامانی عجیبی را در بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی، اشتغالزا و همچنین حوزه مسکن شاهد هستیم که قطعا در دولت آینده در گام اول باید این فرآیندها اصلاح شود. وی به پرداخت ناقص منابع حاصل از هدفمندی […]

علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نابسامانی عجیبی را در بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به بخش‌های تولیدی، اشتغالزا و همچنین حوزه مسکن شاهد هستیم که قطعا در دولت آینده در گام اول باید این فرآیندها اصلاح شود.

وی به پرداخت ناقص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حساب مردم و گروه‌های آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت: از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تنها ۷۰ هزار میلیارد تومان به گروه‌های آسیب‌پذیر پرداخت می‌شود که این خود سفره مردم را کوچک و کوچکتر کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه دولت حزب‌اللهی، مردمی و انقلابی پای کار بیاید قطعا با اجرای عدالت در توزیع منابع بیت‌المال اجازه غارت این ثروت جامعه را نخواهد داد و به جای آن سعی خواهد کرد تا سه اصل اشتغال، ازدواج و معیشت مردم را بهبود ببخشد.

نیکزاد افزود: در پرداخت ارز به واحدهای مختلف با یک نگاه تبعیض‌آمیز روبه‌رو هستیم در حالی که به جای پرداخت منابع ارزی به بخش تولید، محصولات وارداتی در این زمینه پیشی گرفتند و عجیب اینکه در کشور برای واردات موز ارز اختصاص یافته است در حالی که برای واردات تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی منابعی اختصاص نمی‌دهند.

وی به شرایط حساس اقتصادی مردم و نگاه متمرکز دولت‌ها به پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: چرا باید ۷۰ درصد تراکنش مالی در تهران اتفاق بیفتد و برخی مدیران و مسئولان کشور را در تهران خلاصه کنند در حالی که بسیاری از استان‌ها از بی‌توجهی و عدم توسعه‌یافتگی رنج می‌برند به گونه‌ای که استان اردبیل نه از خط ریلی، نه از صنایع مادر و اساسی بهره‌ای نبرده است.

نیکزاد ضرورت تأمین اعتبارات و تسهیلات در حوزه مسکن را نیز از ضرورت‌ها اعلام کرد و گفت: به جای آن که بانک‌های عامل خود را موظف به پرداخت ۲۰ درصد منابع به حوزه مسکن بکنند، در سال‌های اخیر به دلیل روش غلط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی کمترین منابع به حوزه مسکن پرداخت شده است.

وزیر سابق مسکن اضافه کرد: بهتر است در کنار تولید یک میلیون واحد مسکن در کشور برای گروه‌های آسیب‌پذیر و محروم جامعه نیز تا ۴۰۰ هزار واحد مسکن تولید و در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع