به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اباذر همتی عصر دوشنبه در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از مناطق سیل زده شهرستان گرمی اظهار کرد: سه هزار و ۸۴۵ خانوار در شهرستان مرزی گرمی به تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات متنوع […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اباذر همتی عصر دوشنبه در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از مناطق سیل زده شهرستان گرمی اظهار کرد: سه هزار و ۸۴۵ خانوار در شهرستان مرزی گرمی به تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات متنوع این نهاد انقلابی بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: این شهرستان شامل ۲ بخش موران و مرکزی و ۲ شهر گرمی و زهرا است که در هر بخش و شهر خدمات متنوع در ابعاد مختلف به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی گفت: در حوزه اشتغال سال گذشته ۴۳۰ نفر از تسهیلات ۳۴ میلیارد تومانی کمیته امداد بهره مند شدند که این تسهیلات از محل تبصره ۱۶، ۱۸ و منابع امداد پرداخت شده است.

همتی افزود: در بحث مسکن نیز ۲ تفاهمنامه با بنیاد علوی و سپاه به امضا رسیده که با تلاش سپاه پاسداران ساخت ۹۴ باب مسکن در این شهرستان توافق شده که ساخت ۳۵ واحد مسکن آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این تعداد سال گذشته ۱۲ واحد تحویل خانواده‌های نیازمندان شده و مابقی نیز در سال جاری تحویل داده خواهد شد.

همتی اضافه کرد: در تفاهمنامه بنیاد علوی نیز ساخت ۷۰ باب مسکن در اولویت قرار گرفته که عملیات ساخت و تحویل ۴۷ باب به انجام رسیده و مابقی نیز تا پایان شهریورماه تکمیل و تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز ۵۵ قطعه زمین برای مددجویان به شکل رایگان تخصیص یافته و این شهرستان اولین شهرستان استان است که در بحث نهضت ملی مسکن در تحویل زمین به مددجویان شهری پیشقدم بوده و امیدواریم با اخذ پروانه ساخت عملیات اجرایی شروع شود.

همتی اولویت امسال را توجه جدی به مددجویان در حوزه مسکن و اشتغال اعلام کرد و گفت: برنامه امسال کمیته امداد گرمی در بحث اشتغال تحقق سهمیه ۹۶۰ نفری است که قرار است با پرداخت ۹۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار این برنامه اشتغال تحقق پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حوزه مسکن نیز تکمیل واحدهای شروع شده با همکاری بنیاد علوی، سپاه و همچنین بنیاد مسکن با اولویت پیگیری شده و در داخل شهر نیز ساخت ۵۵ واحد برای مددجویان جز اولویت‌ها است.

همتی به بارش اخیر و جاری شدن سیل در گرمی اشاره کرد و افزود: سیل اخیر به ۱۵ خانواده تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان خسارت وارد کرده که این خسارت‌ها مربوط به حوزه مسکن، لوازم خانگی و از بین رفتن سایر موضوعات معیشتی بوده که با همکاری کمیته امداد سعی شده در کنار توزیع بسته‌های غذایی، تا حدودی خرید لوازم خانگی با همکاری مراکز نیکوکاری و پرداخت منابع برای تعمیرات و مرمت واحدهای مسکونی انجام شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان گرمی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا مددجویان آسیب دیده از سیل اخیر در کنار تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی خود، نسبت به خرید لوازم خانگی مورد نیاز نیز ورود مؤثرتر و شایسته‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر