به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهروز ندائی شامگاه سه‌شنبه در نشست همفکری با اصحاب رسانه که با همراهی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: چهار آیتم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد برای وزارت کشور به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته تا بر اساس قانون‌مداری، بی‌طرفی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهروز ندائی شامگاه سه‌شنبه در نشست همفکری با اصحاب رسانه که با همراهی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: چهار آیتم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد برای وزارت کشور به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته تا بر اساس قانون‌مداری، بی‌طرفی و فراهم کردن بستر اتحاد و انسجام در جامعه بتوانیم حضور پررنگ مردم را در پای صندوق‌ها شاهد باشیم.

وی از تأمین امنیت و سلامت کامل انتخابات در ۲۸ خرداد خبر داد و تصریح کرد: به اندازه کافی تجهیزات و دستگاه‌های احراز هویت در اختیار استان قرار گرفته تا هیچ کس رأی مجدد نداده و با احراز هویت زمینه سلامت انتخابات نیز فراهم آید.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در مورد رقابت انتخاباتی و حضور تمام سلایق در عرصه انتخابات گفت: ما تابع نظر شورای نگهبان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تأیید هیئت نظارت مجلس در انتخابات شوراها هستیم که قطعاً با صلاحدید آنها کاندیداها با کمترین ریزش در استان اردبیل وارد کارزار انتخابات شدند.

ندائی افزود: در صحنه انتخابات ریاست جمهوری هفت کاندیدای تأیید صلاحیت شده تبلیغات خود را به صورت استانی و در فضای روباز و بیشتر از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه استانی انجام می‌دهند که انتظار می‌رود این بار نیز بالاتر از مشارکت قبلی که ۷۳ درصد بوده، مشارکت آحاد مردم را در پای صندوق‌های آرا شاهد باشیم.

وی بی‌طرفی مجریان انتخابات و حفظ آرامش از سوی طرفداران کاندیداها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما بدون دخالت و حرکت به نفع یا ضرر کاندیدایی سعی می‌کنیم اصل سلامت و امنیت انتخابات را برقرار کنیم تا مردم با خیال راحت در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همه روستاهای استان به غیر از پنج روستا که کاندیدایی ثبت‌نام نکرده، انتخابات برگزار خواهد شد که در ۱۲ شهر و ۳۱ بخش نیز برای به دست آوردن ۱۶۵ کرسی شورای شهر رقابت‌ها آغاز خواهد شد.

وی مجموع راه یافتگان به شورای شهرها را با در نظر گرفتن اعضای علی‌البدل ۲۶۶ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از ۸۸۴ نفر کاندیدای شوراهای شهر به غیر از ۳۸ کاندیدا، مابقی تأیید صلاحیت شدند و اعلام اسامی نهایی کاندیداها تا ۱۵ خردادماه اعلام خواهد شد.

ندائی بیان کرد: استان اردبیل جز استان‌هایی است که بیشترین تأیید صلاحیت در هیئت‌های اجرایی و نظارت را داشته و قطعاً تا ۱۵ خردادماه نتیجه اعتراض کاندیداهای رد صلاحیت شده نیز به ستاد انتخابات اعلام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: برای شوراهای روستا نیز بیش از پنج هزار و ۸۴۳ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۲۳ نفر رد صلاحیت شده که پرونده آنها در هیئت نظارت شهرستان در حال رسیدگی است.

ندائی به رقابت کاندیداها به شکل سالم و بدون حاشیه اشاره کرد و گفت: تبلیغات نامزدها عمدتاً در فضای مجازی انجام می‌شود و ما کمترین تجمعات را به دلیل شرایط کرونایی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در کنار افزایش ۱۰ درصدی شعبات نسبت به انتخابات قبل، ما سعی کردیم تا شعبات سیار را نیز تقویت کنیم به گونه‌ای که با مراجعه شعبات سیار به بیمارستان‌ها و محل قرنطینه بیماران کرونایی امکان مشارکت این افراد نیز فراهم می‌آید.

ندائی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی را به پرهیز از تبلیغات آلوده به تخریب و باج‌گیری دعوت کرد و افزود: شبکه‌ها و کانال‌های مجازی مجوزدار هرگز نباید وارد میدان تخریب، تهدید و باج‌گیری شوند و ضرورت دارد به دور از شبهه‌افکنی با رعایت اصول اخلاقی به انتخاب افراد شایسته کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل رعایت اصل بی‌طرفی را از سوی برگزارکنندگان انتخابات یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما رأی مردم را امانت می‌دانیم و هر کس نگاه چپ به این امانت مردم داشته باشد، قطعاً از سمت خود عزل شده و برکنار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع