داود رجبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات با هدف احیای واحدهای تولیدی است که نمونه موفق آن طرح تولیدی گلخانه «انگوتلر» است که به مساحت ۱۰ هکتار بعد از پیگیری‌های مختلف احیا و به چرخه تولید باز گشته است. وی به فعالیت‌های بانک کشاورزی […]

داود رجبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از رویکردهای بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات با هدف احیای واحدهای تولیدی است که نمونه موفق آن طرح تولیدی گلخانه «انگوتلر» است که به مساحت ۱۰ هکتار بعد از پیگیری‌های مختلف احیا و به چرخه تولید باز گشته است.

وی به فعالیت‌های بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی حامی بخش کشاورزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی در سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای بهره‌برداران حوزه کشاورزی پرداخت کرده که تنوع پرداخت این تسهیلات را در حوزه‌های مختلف از ازدواج، فرزندآوری، مسکن و خوداشتغالی گرفته تا تبصره ۱۸ را شامل می‌شود.

۱۲ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های توسعه‌ گلخانه‌ای پرداخت شده است

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به مبلغ ۳۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که بانک کشاورزی در سال گذشته موفق به پرداخت این میزان شده است.

رجبی افزود: این میزان پرداخت تسهیلات در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به رغم فعالیت‌های بانک کشاورزی در تجهیز منابع مردمی و عملکرد مناسبی که در استان شاهد بودیم، بخشی از منابع پرداختی استقراض از بانک مرکزی بوده است.

رجبی به اجرای طرح‌های گلخانه‌ای نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های توسعه‌ گلخانه‌ای در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ هکتار طرح گلخانه‌ای با حمایت بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات به چرخه تولید و بهره‌وری رسیده و بخشی از این طرح‌ها نیز در حال اجرا است.

رجبی بیان کرد: در مجموع با پرداخت این تسهیلات اشتغال مستقیم ۲ هزار نفری و غیرمستقیم هفت هزار نفری برای جوانان جویای کار استان شکل گرفته که امیدواریم با سیاست‌های حمایتی بانک این شرایط اشتغال و تولید همچنان توسعه پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در بحث مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز سال گذشته بانک کشاورزی عملکرد مناسبی داشته و ما بدون اعمال بدهی قبلی بهره‌برداران بخش کشاورزی، تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداختی بهای گندم خریداری شده به موقع و در مسیر رضایت‌مندی کشاورزان انجام شود

رجبی تصریح کرد: در حوزه دام و طیور تسهیلاتی بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که عشایر منطقه و فعالان حوزه دام و طیور از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی گفت: بانک کشاورزی تنها بانک عامل حامی کشاورزان است که سعی کرده با نرخ پایین ۱۰ درصد برای تأمین نهاده‌ها تسهیلاتی را در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.

رجبی افزود: در حوزه مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان به ویژه خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای عشایر نیز در قالب تأمین زنجیره گوشت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شده که یک وضعیت مناسب حمایتی را در این حوزه برای عشایر و دامداران تلاشگر استان به شمار می‌رود.

رجبی اضافه کرد: بانک کشاورزی تنها بانک تخصصی تأمین‌کننده منابع مالی بخش کشاورزی است و امسال در حالی نودمین سالگرد تأسیس این بانک را جشن می‌گیریم که در ۹۰ سال اخیر همراه با فعالان این بخش توانسته کمک‌ کار و یاریگر آنها باشد.

وی در مورد پرداخت بهای گندم خریداری شده به کشاورزان نیز بیان کرد: ۳۰ هزار میلیارد ریال بهای گندم خریداری شده در سال زراعی گذشته بود که به همت بانک کشاورزی پرداخت و ما حتی قسمتی از این پرداختی‌ها را از منابع داخلی بانک انجام دادیم.

رجبی ادامه داد: در سال‌جاری نیز پرداختی بهای گندم خریداری شده در استان بر عهده بانک کشاورزی گذاشته شده که تلاش خواهیم کرد پرداختی‌ها به موقع و در مسیر رضایت‌مندی کشاورزان انجام شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل به کسب رتبه برتر استان در ارزیابی بهبود عملکرد مدیریت بانک اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی استان اردبیل در بین استان‌های کشور رتبه دوم را در ارزیابی بهبود عملکرد مدیریت بانک به دست آورد که این توفیق بزرگ برای این مجموعه خدمات‌رسان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار