مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز در استان اردبیل عضو رایگان کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، پروانه رضاقلیزاده عصر شنبه در مراسم آغازین هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل اظهار کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از مدارس ترویج و توسعه دهیم تا در سنین بالاتر نسل‌های آینده بتوانند بیشتر با کتاب انس پیدا کنند.

وی شعار هفته کتاب را «ما همانیم که می‌خوانیم» اعلام کرد و گفت: از امروز تا ۲۷ آّبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامیده شده که از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا زمینه و بستر توسعه و ترویج امر کتاب و کتابخوانی را در فضاهای علمی، دانشگاهی و مدارس مهیا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضویت ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی به شکل رایگان در کتابخانه‌های عمومی یادآور شد و تصریح کرد: همچنان از علاقه‌مندان به کتاب دعوت می‌کنیم تا نسبت به عضویت کتابخانه‌ها اقدام کرده و دانش‌آموزان نیز به صورت رایگان از همه کتابخانه‌های استان بهره بگیرند.

رضاقلیزاده افزود: هر چند با تنوع ذائقه در حوزه مطالعه و مشاهده روبه‌رو هستیم اما فراتر از فضای مجازی، باید با کتاب و فرهنگ مکتوب انس بیشتری پیدا کنیم چرا که پیشینه تمدنی و تاریخی این کشور حکایت از دلبستگی ایرانیان به کتاب و کتابخوانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در گرامیداشت هفته کتاب با برنامه‌های مختلف به ویژه جشن کتاب سعی می‌کنیم تا بیشتر فرصت و زمینه مطالعه را در گروه‌های سنی فراهم کنیم که قطعاً همراهی اولیا، معلمان، مربیان مدارس و سایر گروه‌های مرجع می‌تواند به تقویت نظام کتاب و کتابخوانی کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان ما شاهد تهیه و توزیع کتاب‌های تازه انتشار یافته هستیم تا علاقه‌مندان به راحتی بتوانند از فضای آرام و مناسب کتابخانه‌ها برای مطالعه و گسترش این فرهنگ استفاده کرده و زمینه و فرصت تحول روحی و روانی را در خود و جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/