مدیر آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ماراتن کنکور از امروز همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد و در گام نخست داوطلبان رشته هنر با هم رقابت کردند که این آزمون علاوه بر دانشگاه محقق اردبیلی و چهار حوزه شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌های […]

مدیر آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ماراتن کنکور از امروز همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد و در گام نخست داوطلبان رشته هنر با هم رقابت کردند که این آزمون علاوه بر دانشگاه محقق اردبیلی و چهار حوزه شهر اردبیل، در سایر شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و نمین نیز برگزار شد.

محمد باشکوه تصریح کرد: ۸۵۵ نفر از داوطلبان گروه هنر در دانشگاه محقق اردبیلی آزمون خود را برگزار کرده و سایر داوطلبان نیز در شش حوزه تعیین شده رقابت خود را انجام دادند.

وی گفت: در روزهای آینده داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی، زبان‌های خارجه، ریاضی فنی و علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند تا پذیرفته‌شدگان در اواخر شهریورماه راهی دانشگاه‌های کشور شوند.

مدیر آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: ۲۴ هزار و ۶۸۰ داوطلب کنکور در استان اردبیل و در چهار گروه آزمایشی با هم رقابت می‌کنند که ۶۰ درصد این داوطلبان که ۱۴ هزار و ۶۳۳ نفر را شامل می‌شود، خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

باشکوه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار و ۴۷ نفر از داوطلبان نیز مرد هستند که ۴۰ درصد داوطلبان را مردان تشکیل داده تا در ماراتن بزرگ علمی کشور با هم رقابت و در نهایت برترین‌ها رهسپار دانشگاه‌های کشور شوند.

وی اضافه کرد: در همه حوزه‌های آزمون سعی شده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و داوطلبان با زدن ماسک و سایر تجهیزات در سر جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

باشکوه بیان کرد: این دومین سالی است که کنکور سراسری زیر سایه کرونا با رعایت موازین بهداشتی برگزار می‌شود و امیدواریم با سلامت کامل داوطلبان در این آزمون سربلند بیرون بیایند.

مدیر آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: برای داوطلبان مشکوک به کرونا و یا گرفتار این بیماری نیز حوزه‌های خاص در نظر گرفته شده تا با خیال راحت و در اتاق ایزوله بتوانند آزمون خود را برگزار کنند.

انتهای پیام/

منبع