یاسر عبداللهی در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: دولت سیزدهم در کنار احیای واحدهای راکد، تلاش می‌کند تا افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهد تا شاهد افزایش ظرفیت تولید و اشتغال باشیم. وی از رفع مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده واحدهای […]

یاسر عبداللهی در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی در اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: دولت سیزدهم در کنار احیای واحدهای راکد، تلاش می‌کند تا افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار دهد تا شاهد افزایش ظرفیت تولید و اشتغال باشیم.

وی از رفع مشکلات اداری و بروکراسی پیچیده واحدهای صنعتی و تولیدی و احیای ۹۵ واحد راکد در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: اشتغالی که در این واحدها انجام شده بیش از ۶۰۰ نفر است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در ایام سپری شده ۶۸ طرح اقتصادی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید که برای این طرح‌های اقتصادی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده بود.

عبداللهی افزود: اشتغال ایجاد شده در این واحدها یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در مجموعه تکمیلی این واحدها شاهد ایجاد فرصت‌های بیشتر اشتغال خواهیم بود.

وی عمده سرمایه‌گذاری‌ها را با همکاری کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان تأمین منابع از سوی بانک‌های استان انجام شده تا این واحدهای تولیدی و صنعتی به مراحل تکمیلی برسد.

عبداللهی از افزایش ظرفیت تولید ۶۸ واحد صنعتی خبر داد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا چندین واحد تولیدی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را به جمع باشگاه هزارتایی‌ها وارد کنیم.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال بخش صنعت ۲۶ درصد و نسبت به بخش کشاورزی و خدمات از سرانه پایین‌تری برخوردار است، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری انجام شده امیدواریم طی دو سال آینده این سهم به ۳۵ درصد ارتقا یابد.

عبداللهی به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و پیگیری حل مشکلات سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: در کنار حذف قوانین مخل تولید، تسهیل‌گری در حوزه صدور مجوزها نیز با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی هدف‌گذاری شده و سعی ما بر این است تا با راه‌اندازی ۱۵ واحد صنعتی مهم و پراشتغال استان بتوانیم زمینه تحول اقتصادی را فراهم کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از تهیه و رونمایی اطلس سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است نسخه موبایلی این سند در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و در کنار آن با توجه به میزبانی استان از رویداد ۲۰۲۳ کار شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران کشورهای عضو اکو را نیز به شکل مؤثر فراهم آوریم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار