مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از ۱۲ هزار نفر در استان از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

قاسم رحیمی در گفت‌وگو با آذرمغان، اظهار کرد: با ۱۰ برابر شدن پرداختی‌ها در حوزه بیمه بیکاری طی یک سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی با اولویت متقاضیان، مبالغ مورد نظر در قالب بیمه بیکاری برای متقاضیان پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای متضرر از کرونا خبر داد و تصریح کرد: ۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا از این تسهیلات و منابع و مزایای آن بهره مند شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: با شیوع کرونا و شرایط سخت درآمدی برای برخی از صاحبان مشاغل و کسب و کارها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سعی کرده تا حمایت های همه جانبه را از صنوف و مشاغل مختلف انجام دهد.

رحیمی افزود: در یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ شغل اولی در واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شد تا جوانان و جویندگان کار از بستر و فضای فراهم شده اشتغال استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حمایت از کارآفرینان و صاحبان اشتغال ۳۰ درصد حق بیمه افراد تازه شاغل به مدت دو سال از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود که این خود می تواند بزرگترین پشتیبانی از این مجموعه تولیدی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اضافه کرد: ما شرایط متفاوتی را در یک سال گذشته با توجه به شیوع کرونا در حوزه کار و کارگری شاهد بودیم و در گرامیداشت هفته کارگر از یک کارگر استان در سطح ملی و بیش از ۲۵ کارگر نمونه در سطح استان اردبیل تجلیل خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست تمام تلاش مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه زیرمجموعه بر این است تا بروکراسی اداری و بخشنامه ها و آیین نامه های مزاحم تولید، اشتغال و کارآفرینی را رفع کرده و شرایط حمایت مناسب را از فعالان بخش تولیدی و کارگری به وجود آورد.

وی ادامه داد: بدون التهاب خاص مجموعه‌های کارگری استان در حال فعالیت هستند و امیدواریم با بهبود شرایط کرونایی سایر صنوف مرتبط نیز فعالیت خود را از سر گرفته و حمایت همه جانبه از کارگران و کارآفرینان فراهم آید.

انتهای پیام/