عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه ۱۲ سد اردبیل در مسیر مطالعه نیازمند تأمین اعتبار هستند، اظهار کرد: این سدها در شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، گرمی و نمین در حال مطالعه است که با تکمیل مطالعات برای اجرای آنها از طریق منابع ملی جذب اعتبار انجام می‌شود. وی تصریح […]

عباس جنگی مرنی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، با بیان اینکه ۱۲ سد اردبیل در مسیر مطالعه نیازمند تأمین اعتبار هستند، اظهار کرد: این سدها در شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، گرمی و نمین در حال مطالعه است که با تکمیل مطالعات برای اجرای آنها از طریق منابع ملی جذب اعتبار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل مطالعات سد هشتجین ۲۰ میلیارد تومان و سد کله‌سر ۱۱ میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که تاکنون بخشی از آنها پرداخت و انتظار می‌رود در بودجه سال ۱۴۰۰ و از منابع استانی برای طراحی و آغاز عملیات احداث آنها ردیف خاص در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از محل ماده ۲۳ به دنبال جذب ردیف اعتباری خاص هستیم تا این پروژه‌ها که از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم شمال و جنوب استان است، هر چه سریعتر به اتمام برسد.

جنگی مرنی به بهره‌برداری سد تازه‌کند و همچنین آبگیری این سد اشاره کرد و افزود: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار می‌رود تا با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به انتخاب پیمانکار و برگزاری مناقصه‌ای اجرای تصفیه‌خانه این سد کمک کنند تا ساکنان این مناطق در آینده مشکل آب شرب نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد تازه‌کند قادر است آب ۱۱۲ روستا را در تازه‌کند و انگوت تأمین کند که قرار است با عقد تفاهمنامه‌ای عملیات اجرایی این طرح عظیم به زودی آغاز شود.

جنگی مرنی اضافه کرد: عمده منابع شرکت آب منطقه‌ای از طریق ردیف‌های ملی تأمین می‌شود و در این زمینه کار بسیار سخت و سنگینی را در فرآیند جذب منابع داریم.

انتهای پیام/

منبع