خیراله خادمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی اردبیل به میانه است که در این مسیر ۲۸ کیلومتر تونل و ۳.۳ دهم کیلومتر نیز پل‌های خاص اجرا شده و این پروژه از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است. وی تصریح کرد: در بخش زیرسازی ۸۷ درصد پیشرفت […]

خیراله خادمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۱۷۵ کیلومتر مسیر ریلی اردبیل به میانه است که در این مسیر ۲۸ کیلومتر تونل و ۳.۳ دهم کیلومتر نیز پل‌های خاص اجرا شده و این پروژه از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است.

وی تصریح کرد: در بخش زیرسازی ۸۷ درصد پیشرفت اجرایی پروژه را شاهد هستیم و در ریل‌گذاری نیز ۹۲.۵ درصد پیشرفت کار را مشاهده می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که اوایل سال آینده راه آهن اردبیل – میانه به عنوان پروژه ملی آماده بهره‌برداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد تأمین اعتبار مالی این پروژه گفت: از منابع ملی ۴۰۰ میلیارد تومان و تعهدات بانک عامل نیز تا صد درصد به انجام رسیده و برای این پروژه تزریق شده است.

خادمی افزود: پیش‌بینی می‌شود با تأمین اعتبار مورد نیاز تا اوایل سال آینده امیدواریم بعد از گذشت ۲ دهه شاهد بهره‌برداری از راه آهن اردبیل – میانه باشیم تا پاسخی مناسب به انتظارات مردم این استان و سایر مناطق داده باشیم.

وی راه آهن اردبیل – میانه را از پروژه‌های سنگین وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا به محض زیرسازی، ریل‌گذاری را انجام دهیم تا در مسیر سخت و پیچیده اجرایی این پروژه بتوانیم در فصل کاری سال آینده بخش‌های جزیی و پرداخت مطالبات پیمانکاران را انجام داده و این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که به همراه نمایندگان استان در مجلس و استاندار اردبیل انجام می‌دهیم، در کنار راه آهن اردبیل – میانه، تعریض محور اردبیل – سرچم نیز جز اولویت‌های اصلی است که در این زمینه نیز در تمام قطعات به غیر از مسیر تونل‌ها، پروژه‌ با یک روند مناسب در حال انجام بوده و تأمین اعتبار مورد نیاز نیز در سال‌جاری انجام شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار