به گزارش آذرمغان به نقل از بازار، رضا عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مأموریت و رویکرد جدید خود با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای سعی می‌کند تا امسال از این جمعیت فاقد بیمه تا ۴۰ درصد را تحت پوشش صندوق ببرد. وی حمایت جدی […]

به گزارش آذرمغان به نقل از بازار، رضا عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مأموریت و رویکرد جدید خود با هدف توسعه پوشش بیمه‌ای سعی می‌کند تا امسال از این جمعیت فاقد بیمه تا ۴۰ درصد را تحت پوشش صندوق ببرد.
وی حمایت جدی صندوق را از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه به عنوان کانون اصلی تولید در مناطق روستایی و عشایری یادآور شد و تصریح کرد: از امروز تا پایان سال صندوق روستایی و عشایری با برپا کردن یک‌هزار و ۴۰۰ میز خدمت در روستاها و مناطق عشایری سعی می‌کند تا خدمات بیمه‌ای مناسب را به آنها ارائه کرده تا در مسیر استقلال اقتصادی و خودکفایی کشور گامی جدی بردارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل نقش بیمه‌ها را در جلب رضایت روستاییان و عشایر و احساس آرامش آنها در مسیر تقویت تولید یادآور شد و گفت: ما باید بیش از هر زمان دیگر پوشش‌های بیمه‌ای را فرصتی جدی در حمایت از تولیدکنندگان بدانیم و سعی و تلاشمان بر این باشد تا در کنار فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان و زنبورداران سایر اقشار را نیز تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری ببریم.
۲۰ هزار نفر ۶۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایریعبداللهی به آخرین سرشماری انجام شده و اطلاعات به دست آمده از افراد فاقد پوشش بیمه‌ای افزود: از ۱۸۱ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۶۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند که ضریب نفوذ استان اردبیل در این حوزه ۳۳ درصد است.
وی ضریب نفوذ کشوری را در این زمینه ۲۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل در ضریب نفوذ بیمه جامعه روستایی و عشایری ۱۱ درصد شرایط مطلوب‌تری نسبت به سرانه کشوری دارد.
عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها صندوق بیمه روستایی و عشایری تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جمعیت ۱۲۰ هزار نفری فاقد بیمه را تحت پوشش قرار داده و بخشی از آنها را از خدمات صندوق بهره‌مند کند.
وی به پرداختی امسال پوشش بیمه‌ای صندوق اشاره کرد و گفت: روستاییان و عشایر با پرداخت حداقل ۳۹۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش خدمات صندوق قرار بگیرند که البته دولت دو برابر حق بیمه را نیز خود پرداخت می‌کند تا حامی تولیدکنندگان و فعالان جامعه روستایی و عشایری باشد.
رشد ۲۷ درصدی فعالیت صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر استان اردبیلعبداللهی اضافه کرد: فعالیت صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر استان اردبیل در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد که این رشد در سایه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های صندوق از طریق رسانه‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها محقق شده است.
وی مزایای بهره‌مندی از این صندوق را شامل بازنشستگی، ‌ از کارافتادگی و فوتی اعلام کرد و افزود: از ۶۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش صندوق در استان اردبیل بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر با دریافت مستمری ماهانه اعم از بازمانده، بازنشسته و از کارافتاده سعی می‌کنند از خدمات صندوق استفاده کنند.
عبداللهی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این طرح برای اولین بار در تاریخ صندوق، پرداختی ما با رشد ۵۲ درصدی روبه‌رو بوده تا مستمری‌بگیران رضایت کاملی را از این پرداختی‌ها داشته باشند.
وی شرط سنی عضویت در صندوق را حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: بیمه‌شدگان با ۱۵ سال سابقه عضویت و پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند و دولت نیز تا دو برابر پرداختی خود جامعه روستایی و عشایری به کمک آنها می‌شتابد.
رایگان بودن پوشش بیمه‌ای قالیبافان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای یک سالمدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در مورد حمایت این صندوق از فرشبافان و قالیبافان تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ کشوری در سال اول پوشش بیمه‌ای قالیبافان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان و به مدت پنج سال از تخفیف یک تا پنج درصدی در پرداختی سالانه استفاده خواهند کرد.
عبداللهی نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را نیز در پوشش این صندوق امکان‌پذیر دانست و خاطر نشان کرد: روستاییان و عشایر می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به این صندوق منتقل کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع