علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران در استان اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان به تعویق افتاده بود که باانجام پیگیری‌های مکرر این بدهی واریز شد. وی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت ۲۳۳ هزار تن گندم از […]

علی نوبخت در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران در استان اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۶۷ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان به تعویق افتاده بود که باانجام پیگیری‌های مکرر این بدهی واریز شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت ۲۳۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: تاکنون ۲۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم در مراحل مختلف به گندمکاران پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل بیان کرد: علی‌رغم خشکسالی در مناطق شمالی استان نسبت به سال گذشته تولید گندم بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

نوبخت با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از ۱۶ خردادماه در استان اردبیل آغاز شده که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته هستیم، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش بسیار خوبی داشته است.

وی به آمار خرید سال گذشته گندم در استان نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع بیش از ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۳۷ هزار محموله خریداری و ۵۳۸ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به حساب کشاورزان پرداخت شد.

انتهای پیام/

منبع