وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از مردمی سازی یارانه ها با هدف حمایت از دامداران و مرغداران ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع تسهیلاتی جدید پرداخت می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه سفر یک روزه به خلخال و کوثر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ۳۰ سد معیشتی و استخر ذخیره آب در استان اردبیل نیمه تمام به حال خود رها شده که با مشارکت استانداری اردبیل تلاش می کنیم تا این پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.

وی از تکمیل پروژه سرشاخه کاری باغات گردو خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت سه سال و با اختصاص سالانه دو میلیارد تومان اعتبار این پروژه در سه هزار هکتار از باغات گردوی خلخال اجرایی و عملیاتی می شود.

تهیه و توزیع نهال آبی لیبل دار به شکل یارانه دار برای اقتصادی کردن محصول «به»

وزیر جهاد کشاورزی به تولید «به» مرغوب در گیوی اشاره کرد و گفت: برای اقتصادی کردن محصول تولیدی در این زمینه تهیه و توزیع نهال آبی لیبل دار به شکل یارانه دار انجام خواهد شد تا نوسازی باغات به گیوی را شاهد باشیم.

ساداتی نژاد افزود: دولت برای حمایت از گندم کاران تاکنون ۸۳ هزار میلیارد تومان منابع از محل خرید گندم پرداخت کرده و با افزایش ۱۳۵ درصدی قیمت گندم دولت در تلاش است تا حامی زارعین و تولیدکنندگان در این حوزه باشد.

وی افزایش تولید محصولات زراعی و باغی را یادآور شد و بیان کرد: در اکثر محصولات امسال رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال زراعی گذشته شاهد بودیم.

عذرخواه دامداران و کشاورزان هستم
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما شرمنده دامداران و مرغداران هستیم چرا که بعد از مردمی سازی یارانه ها تولیدکنندگان در این بخش با مشکلات و چالش هایی جدی روبرو شدند.

ساداتی نژاد اصلاح قیمت ها در این حوزه را همراه با مشکلات تامین نهاده ها یادآور شد و تصریح کرد: ما با بسته های حمایتی به ویژه «دامدارکارت» سعی کردیم تا پشتیبانی های لازم را از دامداران و مرغداری ها انجام دهیم که در مرحله اول ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با تاکید رئیس جمهور و در قالب بسته های حمایتی پیش بینی شده پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع نیز در مرحله دوم برای دامداران و مرغداران پیش بینی شده است.

مدیران بانک کشاورزی به هیچ وجه چک برگشتی و معوقات کشاورزان را در پرداخت تسهیلات محاسبه نکنند

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۳۳ درصد اشتغال استان اردبیل در حوزه کشاورزی است و ما تلاش می کنیم تا تولیدکنندگان بخش کشاورزی را که لنگرگاه امنیت غذایی در کشور هستند به اشکال مختلف مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

ساداتی نژاد از مدیران بانک کشاورزی خواست؛ با سهل گرفتن وثایق بانکی به پرداخت تسهیلات سرعت داده و به هیچ وجه چک برگشتی و معوقات کشاورزان را در پرداخت تسهیلات محاسبه نکنند.

وی افزود: محدودیت خرید نهاده نیز در دامدارکارت برطرف شده و بدون محدودیت بانک کشاورزی که در یک سال اخیر در پرداخت تسهیلات معجزه کرده است همچنان منابع بیشتری را پیشروتر از سایر بانک ها به تولیدکنندگان بخش کشاورزی پرداخت می کنند.

رفع تداخلات اراضی به نفع کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان خواست؛ با پایبندی به مفاد کشاورزی قراردادی و رعایت الگوی کشت بدون محدودیت به کشت و زرع اقدام کرده و دولت را در تامین امنیت غذایی کمک کنند.
ساداتی نژاد در مورد سنددار کردن اراضی کشاورزی نیز اظهار کرد: در ۱۰ ماهه دولت سیزدهم سنددار کردن اراضی کشاورزی از چهار درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم با رفع تداخلات اراضی به نفع کشاورزان تمامی اراضی کشاورزی سنددار خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد تامین کود برای زارعان گفت: هیچ محدودیتی در تامین کود و عرضه آن وجود ندارد ولی با توجه به افزایش قیمت کود به شکل جهانی دولت ۷۰ درصد به کود توزیعی یارانه پرداخت می کند.

فعال شدن صندوق دامداران و عشایر

ساداتی نژاد افزایش ۱۳۵ درصدی قیمت گندم را در یک سال اخیر یادآور شد و بیان کرد: این افزایش قیمت به توسعه کشاورزی اقتصادی و تقویت معیشت تولیدکنندگان کمک کرده و امیدواریم با پشتیبانی های لازم از دامداران و مرغداران نیز در این سنگر موفق عمل کنیم.

وی به فعال شدن صندوق دامداران و عشایر و پرداخت منابع امانی با هدف خرید دام و طیور اشاره کرد و گفت: با تامین نهاده های دامداری ها و مرغداری ها تلاش می کنیم تا از فروش دام مولد جلوگیری و به پایداری فعالیت دامداری ها و مرغداری ها کمک کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان بیان کرد: استانداران صفر تا ۱۰۰ صدور مجوز برای سرمایه گذاران را بدون نیاز به استعلام ملی انجام می دهندتا با یک مدیریت یکپارچه بتوان حمایت و پشتیبانی را از سرمایه گذاران انجام داد.

انتهای پیام/