به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ربعلی جهانی عصر پنجشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان منطقه کشت خوب و مناسبی را داشتند و امیدواری برای برداشت محصول باکیفیت را شاهد بودیم. وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ربعلی جهانی عصر پنجشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان منطقه کشت خوب و مناسبی را داشتند و امیدواری برای برداشت محصول باکیفیت را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار به عنوان انبار غله استان و حتی کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در برداشت محصول گندم و جو شاهد بازدهی مناسب اراضی زراعی بودیم به طوری که از یک ماه گذشته برداشت گندم آغاز و هنوز هم کشاورزان بومی منطقه نسبت به برداشت اقدام می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با بیان اینکه این شهرستان در تولید محصول گندم یکی از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، افزود: تمامی سیلوهای ذخیره گندم بیله سوار منطبق بر موازین پدافند غیرعامل ایجاد شده است.

جهانی از آغاز خرید تضمینی محصول گندم در بیله سوار خبر داد و افزود: تاکنون ۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان بیله سوار خریداری شده است.

وی از تدارک ۱۰ مرکز خرید گندم در شهرستان بیله سوار خبر داد و بیان کرد: حدود ۱۰ مرکز خرید در شهرستان بیله سوار برای خرید محصولات کشاورزان در نظر گرفته شده است و تاکنون نیمی از زمین‌های کشاورزی شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های سال جاری تولید محصول در شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

جهانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن گندم از مزارع منطقه برداشت شود که از این میزان ۳۵ هزار تن به مراکز خرید تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد به عمل آمده خشکسالی ۱۸ هزار میلیارد ریال به کشاورزان منطقه خسارت وارد کرده است و این خشکسالی طی ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/

منبع