به گزارش خبرنگار بازار، علی نیکزاد شامگاه پنج شنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های و سازمان‌های استان زنجان، به خصایص و اخلاقیات سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای مردان و زنان با غیرت ایران بسیار سنگین بود که شخصی بیخودی همانند رئیس جمهور آمریکا بگوید که با دستور من حاج […]

به گزارش خبرنگار بازار، علی نیکزاد شامگاه پنج شنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های و سازمان‌های استان زنجان، به خصایص و اخلاقیات سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای مردان و زنان با غیرت ایران بسیار سنگین بود که شخصی بیخودی همانند رئیس جمهور آمریکا بگوید که با دستور من حاج قاسم ترور شد.

وی ابراز داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی، فردی مخلص، شجاع و ولایت‌مدار بود و این ولایت‌پذیری حاج قاسم سبب شد این شهید بزرگوار به این درجه برسد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بودند کسانی که در انقلاب حضور داشتند، ولی از مسیر ولایت خارج شدند. سردار حاج قاسم نمونه بارز ولایت‌پذیری بود و ماندگاری، نصرت و بقای ما به برکت خون پاک شهیدان است.

نیکزاد بت بیان اینکه از ۵۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کشور که از محل از مالیات، فروش نفت، فروش دارایی و اوراق به دست آمده، ۲۴۶ هزار میلیارد تومان آن به میزان هزار میلیارد تومان به حقوق، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی، ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سود اوراقی که آقای روحانی قول داده بود، ۷۷ هزار میلیارد تومان برای اصل اوراق سررسید شده، است،تاکید کرد: ۶ هزار میلیارد تومان برای کارهای ضروری، ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اقدامات دیگر صرف شده و از ۳۶ هزار میلیارد تومان نیز بخشی برای امور ملی و ۱۰ درصد برای امور استانی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از بودجه باقی مانده از منابع ملی باید فکری برای استان‌ها کرد، افزود: هرچه توان داریم برای تامین هزینه‌های جاری (استانداری) استان تلاش می‌کنیم اما قولی بابت هزینه‌های تملکی استان نمی‌دهیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد اعتبارات ملی و کشوری در وزارتخانه‌ها است و نمایندگان استانی پیگیر مصوبات باشند.

نیکزاد به اعتبارات متمرکز کشوری و اختیارات بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد درآمد و اعتبارات کشوری مختص به استان‌ها است و بقیه به وزارت‌خانه و سازمان‌ها تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: مولدسازی و تولید ثروت را باید مدنظر بگیریم و تلاش کنیم اعتبارات را اخذ کنیم و باید از اختیارات موجود و ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و همچنین مولدسازی سرمایه‌ها را در دستور کار قرار داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: دولت ۵۱۸ هزار میلیارد تومان از محل نفت، مالیات، فروش دارایی و اوراق درآمد کسب کرده و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت حقوق به صندوق بازنشستگی، ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سود اوراقی که رئیس جمهور دولت دوازدهم فروخت و همچنین ۷۷۰ هزار میلیارد تومان بابت اوراق فروخته شده توسط رئیس‌جمهور دوره دوازدهم پرداخت شده است.

نیکزاد گفت: دو هزار میلیارد تومان برای کارهای ضروری، دو هزار میلیارد تومان برای کالاهای اساسی، ۱۴ هزار میلیارد تومان برای سایر و ۳۶ هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار