شجاع اقبالی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مردم  شهرستان نیر امروز مطالباتی را در جهت حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشتی دارند. وی جایگاه شهرستان نیر را در طرح واکسیناسیون فراگیر، دوم استانی اعلام کرد و گفت: در این شهرستان ۹۲ درصد دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. […]

شجاع اقبالی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مردم  شهرستان نیر امروز مطالباتی را در جهت حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشتی دارند.

وی جایگاه شهرستان نیر را در طرح واکسیناسیون فراگیر، دوم استانی اعلام کرد و گفت: در این شهرستان ۹۲ درصد دز اول و ۷۰ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

فرماندار شهرستان نیر تصریح کرد: در حوزه اقتصادی ۱۵ طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان در حال اجراست که عمده این طرح‌ها تسنیم نوش است که امیدواریم هر چه سریعتر تعیین تکلیف این پروژه و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران جدید را شاهد باشیم.

اقبالی ضرورت احداث شهرک دامپروری ۱۰ هکتاری را در این شهرستان با هدف جلوگیری از نگهداری دام در داخل شهر و ممانعت از آلاینده‌های زیست محیطی و بهداشتی یادآور شد و افزود: آبدرمانی سقزچی از لحاظ سرمایه‌گذار تعیین تکلیف شده و امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه در نیر به سرانجام برسد.

وی به اجرای ۹۰ پروژه عمرانی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان اشاره کرد و ادامه داد: با مبادله موافقت‌نامه و تخصیص اعتبار در ماه‌های آینده اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

اقبالی عمده پروژه عمرانی شهرستان نیر را احداث بزرگراه نیر به سراب همچنین تکمیل راه کریق به آرموداق اعلام کرد و گفت: راه و شهرسازی در حد وسع و توان احداث این پروژه‌ها را پیگیری کرده ولی انتظار می رود استان آذربایجان شرقی نیز در تکمیل این پروژه‌های راهسازی کمک کار ما باشند.

وی ضرورت تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب نیر را با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و ساماندهی رودخانه آغلاغان را با ۵ میلیارد تومان منابع یادآور شد و خاطر نشان کرد: راه آهن بستان‌آباد به سراب و اتصال آن به اردبیل، شهرستان‌های نیر و سرعین را نیز به خط ریلی وصل خواهد کرد.

اقبالی در مورد شبکه پایاب سد سرخاب و بهره‌مندی ۸ روستا از این شبکه را یادآور شد و اضافه کرد: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است که امیدواریم با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای این پروژه عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان نیر ساماندهی منطقه گردشگری بولاغلار و همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مجتمع‌های برجلو و سبلان را یادآور شد و بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهید کسایی و محمدزاده نیاز به تأمین اعتبار دارند تا هر چه سریعتر شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های زیربنایی باشیم.

انتهای پیام/

منبع