شراره رخام در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از اول ماه محرم اجرای طرح نذر خون در قالب پویش همگانی در کشور آغاز شده و در استان اردبیل نیز اهالی مؤمن و حسینی این استان سعی کردند با اهدای خون به بیماران و نیازمندان کمک کنند. وی تصریح کرد: در دهه اول […]

شراره رخام در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از اول ماه محرم اجرای طرح نذر خون در قالب پویش همگانی در کشور آغاز شده و در استان اردبیل نیز اهالی مؤمن و حسینی این استان سعی کردند با اهدای خون به بیماران و نیازمندان کمک کنند.

وی تصریح کرد: در دهه اول محرم بیش از یک‌هزار و ۳۴۸ نفر در سامانه اعلام شده برای اهدای خون ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد در دهه اول محرم بیش از یک‌هزار و ۴۳ نفر اهدای خون انجام دادند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: اجرای این پویش ملی و همگانی تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و هموطنان می‌توانند به تدریج در ماه محرم و صفر با مراجعه به پایگاه‌ها اهدای خون را به عنوان یک نذری مبارک انجام دهند.

رخام به فعال بودن همه پایگاه‌های انتقال خون برای اجرای این طرح خبر داد و افزود: علاوه بر اردبیل که دو پایگاه برای دریافت خون اهداکنندگان در نظر گرفته شده، در پایگاه‌های انتقال خون خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد نیز اهدای خون در این ایام در قالب طرح نذر خون انجام می‌شود.

وی به فعالیت اتوبوس سیار دریافت خون از اهداکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: قرار است این اتوبوس در طول این ایام با حضور در مناطق مختلف استان نسبت به دریافت خون از اهداکنندگان اقدام کند.

رخام در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت به وجود آمده، اهدای خون در این ایام نسبت به سال گذشته آمار کاهشی داشته ولی انتظار می‌رود در ادامه اجرای این طرح در ۲۰ روز ماه محرم و یک ماه صفر طرح با استقبال بیشتر از سوی هموطنان روبه‌رو شود.

وی در مورد نگرانی برخی از هموطنان برای اهدای خون و احتمال آلودگی به ویروس کرونا اضافه کرد: نکته اول اینکه کرونا یک ویروس تنفسی است و به هیچ وجه از طریق خون انتقال نمی‌یابد.

رخام بیان کرد: در وهله بعدی باید هموطنان بدانند که تمامی پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون به تجهیزات و امکانات بهداشتی مجهز شده و در ابتدا از اهداکنندگان خون با دستگاه‌های مجهز تب‌گیری شده و نسبت به معاینات اولیه برای سلامت آنها اقداماتی انجام می‌شود تا افراد مبتلا به کرونا امکان حضور نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در این ایام تمامی همکاران ما تلاش می‌کنند تا با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حتی اهدای ماسک و سایر مواد ضد عفونی‌کننده اهداکنندگان را به اهدای سالم خون ترغیب و تشویق کنند.

انتهای پیام/

منبع