علی صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بانک سپه بزرگترین شبکه بانکی در کشور را داراست به طوری که این بانک چهار هزار شعبه با ۵۱ هزار پرسنل در کشور دارد. وی تصریح کرد: صد درصد مالکیت این بانک دولتی است و ما با داشتن نیروهای جهادی و انقلابی سعی […]

علی صادقی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: بانک سپه بزرگترین شبکه بانکی در کشور را داراست به طوری که این بانک چهار هزار شعبه با ۵۱ هزار پرسنل در کشور دارد.

وی تصریح کرد: صد درصد مالکیت این بانک دولتی است و ما با داشتن نیروهای جهادی و انقلابی سعی می‌کنیم تا یاریگر نظام و دولت در اجرای طرح‌های مهم و اساسی باشیم.

۸۵ میلیون ایرانی شامل طرح مردمی‌سازی یارانه شده‌اند
مشاور مدیرعامل بانک سپه در امور اجرایی طرح ملی مدیریت یارانه نان گفت: ۸۵ میلیون ایرانی شامل طرح مردمی‌سازی یارانه شده‌اند که ۹۸ هزار نانوا در سطح کشور برای تولید نان و عرضه آن به مردم زحمات شبانه‌روزی را متحمل می‌شوند تا قوت غالب مردم تأمین شود.

صادقی ضرورت ساماندهی در این حوزه را به عنوان کالای با ارزش و استراتژیک یادآور شد و افزود: در تولید نان و عرضه مناسب آن به مردم با توجه به شرایط کنونی بانک سپه آمادگی تهیه و عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه پست و کارت‌خوان را انجام داده تا در قالب یک سیستم اندروید پیشرفته و مجهز بتواند در نانوایی‌ها خدماتی مناسب به مردم ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح، میزان نان و آرد عرضه شده کاملا مشخص و شرایطی فراهم می‌آید تا عمده آردهای تحویلی به نانوایی‌ها به نان تبدیل شده و تحویل مردم شود.

هیچ جیره‌بندی، محدودیت و سهمیه‌بندی در این حوزه وجود ندارد
صادقی با بیان اینکه هیچ جیره‌بندی، محدودیت و سهمیه‌بندی در این حوزه وجود ندارد و تنها هدف ساماندهی نان با قیمت مصوب است، اضافه کرد: قرار نیست هیچ گرانی در نان اعمال شود بلکه ما ۱۵ درصد از محل فروش نان و یارانه اختصاص یافته به این حوزه برای تأمین هزینه‌های نانوایان از جمله آب، برق، گاز و دیگر هزینه‌ها برداشت می‌کنیم که این کار به نفع خود نانوایان است.

وی بیان کرد: نانوایانی که نان خود را به فروش می‌رسانند در حقیقت منافع حاصل از آن به جیب نانوایان رفته و در نقطه مقابل نیز جلوی فروش آرد خارج از شبکه گرفته می‌شود تا عمده آرد تخصیص یافته به نان سنتی تبدیل و تحویل مردم شود.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با اجرای این طرح جلوی سودجویی‌های گذشته در فروش آرد آزاد گرفته شده و مردم به تناسب نیاز خود نان خرید کرده و از خشک کردن و تحویل آن به دامداری‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

استان اردبیل آماده اجرای طرح هدفمندی نان است
وی اجرای این طرح را به نفع آسایش و رفاه مردم دانست و تصریح کرد: ما در شعب بانک سپه با همراهی همکاران سعی می‌کنیم تا به ازای هر شعبه یک نفر و در شعب استانی ۱۰ نفر مسئول اجرای این طرح شوند تا عملیات نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های اختصاص یافته به نانوایی‌ها را انجام دهند.

صادقی به سفر خود به استان اردبیل و نشست با مسئولان به ویژه معاون استاندار، فرماندار، سایر مسئولان و مدیران مرتبط با حوزه نان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل آماده اجرای این طرح است و ما سعی خواهیم کرد در روزهای آینده با انتقال دستگاه‌های کارت‌خوان و پست به این استان عملیات اجرایی را در این بخش شروع کنیم.

وی افزود: قطعا با نصب این دستگاه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور این طرح در استان اردبیل اجرا شده و منافع حاصل از آن به نفع مردم خواهد بود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با تحویل یک‌هزار و ۵۶۰ دستگاه کارت‌خوان از شرکت شاپرک تحویل آن را به سرعت انجام دهیم و دیگر نیاز استان در این بخش نیز تأمین خواهد شد.

پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی در اولویت
مشاور مدیرعامل بانک سپه در امور اجرایی طرح ملی مدیریت یارانه نان به رویکرد بانک سپاه در سال‌جاری در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال با محوریت «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» بیشترین پرداخت تسهیلات ما در حوزه بنگاه‌های تولیدی و صنعتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سطح ملی و استان بعد از ادغام کامل شعب بانک‌های متعدد در قالب بانک سپه ما از نیروی جوان و خوش فکر در شعب بانک سپه استفاده می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا در سال‌جاری ۹۰ درصد از منابع ما در مسیر حمایت و پشتیبانی از تولید، صنعت و اشتغال پرداخت شود.

صادقی حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران در مجموعه بانک سپه یادآور شد و بیان کرد: سعی ما بر این است تا در تأمین منابع مورد نیاز واحدهای تولیدی اعم از سرمایه در گردش، ارزی، صدور ضمانت‌نامه‌ها و سایر خدمات بانک پشتیبان و یاریگر مجموعه‌های تولیدی باشیم.

هزینه تهیه کارت‌خوان‌ها ۵ میلیون تومان است
وی به فعالیت دستگاه‌های کارت‌خوان فعال در نانوایی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این دستگاه‌ها به صورت آنلاین و آفلاین خواهد بود و ۶ ساعت امکان فعالیت با باتری را در مواقع قطع برق خواهیم داشت.

مشاور مدیرعامل بانک سپه گفت: نانوایی‌ها که عمدتا در قالب مالکیت، مستأجری و مباشری فعالیت می‌کنند از خدمات ارائه شده بانک سپه در قالب دستگاه پست برخوردار شده و ما به صورت شبانه‌روزی آماده پشتیبانی از این دستگاه‌ها و ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم هستیم.

صادقی افزود: هزینه تهیه این کارت‌خوان‌ها پنج میلیون تومان بوده که بانک سپه برای حمایت از نانوایی‌ها سعی کرده آن را با مبلغ پایین‌تر و با دریافت سفته عرضه کند.

انتهای پیام/

منبع