اردبیل - معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح ارائه خدمات غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰ بیش از ۱۰۰ میلیون بار مراجعات حضوری به سازمان تأمین اجتماعی کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، مهرداد غریب ظهر شنبه در مراسم معارفه و تکریم مدیران کل تأمین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: ما یک پروسه طولانی را در حذف دفترچه کاغذی سازمان تأمین اجتماعی و تمدید اعتبار دفترچه‌ها شاهد بودیم به گونه‌ای که با تلاش و سیاست‌گذاری درست مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی روند کار در این حوزه از سال ۹۹ با شدت و قوت بیشتر استارت خورد.

وی تصریح کرد: بعد از ۲۰ سال طرح موضوع حذف دفترچه درمانی با هدف کاهش هزینه میلیاردی در تهیه و صدور دفترچه‌های تأمین اجتماعی قرار شد از خردادماه سال گذشته تمدید اعتبار دفترچه‌ها و از اسفندماه سال ۹۹ صدور دفترچه‌های جدید در سازمان تأمین اجتماعی از فرآیند ارائه خدمات حذف شود.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر تمامی بیمه‌شدگان به صورت سریع و با ارائه کارت شناسایی ملی می‌توانند از خدمات درمانی تأمین اجتماعی به صورت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی و یا طرف قرارداد استفاده کنند.

غریب در مورد اجرای طرح ۳۰۷۰ افزود: اجرای این طرح در گام‌های اول منتقدان زیادی داشت اما تلاش سازمان مرکزی تأمین اجتماعی با همکاری مدیران استان‌ها بر این بود تا این طرح در جهت کاهش بار مراجعات بیمه‌شدگان به شعب تأمین اجتماعی تعدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب این طرح قرار بود ۳۰ خدمت ارائه و از ۷۰ میلیون بار مراجعه مردم کاسته شود که این بار مراجعات با حذف دفترچه‌های کاغذی به بیش از ۱۰۰ میلیون بار مراجعه به شعبات سازمان تأمین اجتماعی افزایش یافت تا روند ارائه خدمات کیفیت مطلوب به خود بگیرد.

غریب اضافه کرد: سالانه ۲۵ میلیون دفترچه تأمین اجتماعی صادر می‌شد که با حذف دفترچه‌های کاغذی جلوی این امر و هزینه‌کردها گرفته شد و ما شرایط مناسبی را در ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به بیمه‌شدگان شاهد هستیم.

وی به رضایتمندی ۷۵ درصدی بیمه‌شدگان در قبل اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: در نظرسنجی‌های مختلف با توجه به تنوع خدمات و مخاطبان ما بیشترین رضایتمندی را از سوی ذینفعان شاهد هستیم به طوری که کارفرمایان، کارگران، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به شکل مطلوب از این سامانه خدمات دریافت می‌کنند.

افزایش قابل توجه دریافتی مستمری‌بگیران با متناسب‌سازی حقوق

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در مورد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران نیز اظهار کرد: مرحله دوم افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از مردادماه سال گذشته آغاز شد تا مرحله به مرحله ارائه خدمات ارتقا یابد.

غریب در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سال ۹۸ دریافتی در حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داشتند که این میزان پرداختی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال با اجرای طرح متناسب‌سازی به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی حداقل دستمزد تعیین شده را دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در مقابل این میزان دستمزد، پرداخت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق برای مستمری‌بگیران یک رقم بالا و دو برابری به حساب می‌آید.

غریب با قدردانی از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به عنوان بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای انجام وظیفه سنگین نیازمند انسجام مدیریتی در سطح استان و کشور هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر سازمان تأمین اجتماعی در همه حوزه‌ها از بخش بیمه‌ای و درمانی گرفته تا ساخت و سازها تحولاتی را شاهد بودیم که با سیاست‌گذاری‌های انجام شده این فعالیت‌ها همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا می‌کند.

غریب از افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات برای مستمری‌بگیران و همچنین ارائه خدمات بیمه تکمیلی برای مشمولان بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: هزینه پرداختی در بخش‌های مختلف افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در بخش درمان تحول ایجاد شده ارائه نسخه‌های الکترونیکی برای داروخانه‌ها و مراکز تحت پوشش تأمین اجتماعی است که در این زمینه نیز استان اردبیل، استانی پیشرو و برتر بوده است.

غریب ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های مختلف بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در شرایط کرونایی ارائه خدمات متفاوتی را در دستور کار قرار دادند که امیدواریم این روند تا عادی شدن شرایط ادامه پیدا کند.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰، ۸۹ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی را در ردیف‌های مختلف لحاظ کردند که امیدواریم با پرداخت این رقم وضعیت سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مأموریت سنگین در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و سایر مؤلفه‌ها شرایطی بهبود یافته و مطلوب‌تر باشد.

انتهای پیام/

منبع