رضا ندائی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این تعداد زندانی فردا در سومین روز از هفته بسیج با همکاری ستاد دیه و جمعی از خیرین استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند. وی تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان یک مجموعه نوپا و فراگیر در حوزه حقوق و […]

رضا ندائی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: این تعداد زندانی فردا در سومین روز از هفته بسیج با همکاری ستاد دیه و جمعی از خیرین استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان یک مجموعه نوپا و فراگیر در حوزه حقوق و مسائل مرتبط با آن است که در حال حاضر موفق شدیم ۷ هزار نفر را در استان عضوگیری کرده و به مجموع سازمان بسیج حقوقدانان استان اضافه کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان اردبیل گفت: عمده این اعضا از جمع وکلا، سردفتران، حقوقدان‌ها، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق هستند که تلاش می‌کنند در حوزه حقوق و کاهش آسیب‌های اجتماعی به هموطنان ارائه خدمات کنند.

ندائی افزود: در طول سال این سازمان با اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه در تلاش است تا در کنار بالا بردن سطح آگاهی و علم حقوقی افراد جامعه، ارائه مشاوره‌های حقوقی را برای گروه‌های مختلف انجام داده و زمینه حمایت همه‌جانبه را از اقشار مختلف فراهم کنند.

وی اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را در مساجد استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: از سال ۹۸ اجرای این طرح را در مساجد محلات مختلف آغاز کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با محوریت مساجد حقوقدان‌ها و فارغ‌التحصیلان حقوق به اقشار مختلف جامعه مشاوره‌های رایگان ارائه کنند تا زمینه کاهش آسیب‌ها فراهم آید.

ندائی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این طرح در بیش از ۸۰ مسجد استان در حال اجراست و با تصمیم هیئت امنای مساجد آمادگی داریم تا اجرای این طرح را در مساجد محلات مختلف به شکل ارائه خدمات رایگان حقوقی به انجام برسانیم.

وی بیان کرد: متأسفانه فرهنگ حقوقی جامعه و آگاهی مردم در مورد قوانین و مقررات پایین است و این خود بر افزایش تعداد ورودی پرونده‌ها به مراجع قضائی افزوده است در حالی که بسیج حقوقدانان استان تلاش می‌کنند تا با ارتقا آموزش و آگاهی افراد جامعه زمینه کاهش ورود پرونده‌ها را به مراجع قضائی به وجود آورند.

ندائی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با تشکیل شوراهای صلح و سازش در محلات همکاران ما در سازمان بسیج حقوقدانان سعی می‌کنند تا به شکل حرفه‌ای مسائل و موضوعات مختلف را در این شورا مورد رصد قرار داده و به حل سریع و کم حاشیه مشکلات و مسائل مطرح شده کمک کنند.

وی تصریح کرد: تمام فعالیت این سازمان از صفر تا ۱۰۰ به شکل رایگان ارائه می‌شود و ما حتی برای خانواده‌های ایثارگران، بسیجیان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در قالب این سازمان خدمات مشاوره‌ای حقوقی رایگان ارائه می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا پیگیر پرونده‌های آنها در مراجع قضائی باشیم.

ندائی فعالیت گروه‌های جهادی بسیجی را در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، حضور در محلات حاشیه شهر و انجام مشاوره‌های متعدد حقوقی و آموزش‌های فراگیر را یادآور شد و گفت: سعی و تلاشمان بر این است تا در حد وسع و توان بتوانیم خدمات ارائه شده را به صورت منسجم و با تنوع خاص انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع