به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، میر هاشم موسوی در سفر به اردبیل و بازدید از مراکز درمانی و شعبات تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف استان اردبیل اظهار کرد: به تبع از رئیس جمهور و دولت سیزدهم، سعی داریم تا با سفر به استان‌های مختلف به صورت میدانی و به دور از نگاه شعاری، مشکلات […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، میر هاشم موسوی در سفر به اردبیل و بازدید از مراکز درمانی و شعبات تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف استان اردبیل اظهار کرد: به تبع از رئیس جمهور و دولت سیزدهم، سعی داریم تا با سفر به استان‌های مختلف به صورت میدانی و به دور از نگاه شعاری، مشکلات و نارسایی های مردم را در حوزه بیمه‌ای برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: این حضور واقعیت‌ها را به صورت ملموس برای ما معین کرده و ما موفق شدیم بخش عظیمی از مشکلات خود را در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت‌ها در یک سال اخیر برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:‌ برخی از مناطق کشور به رغم استعدادها و توانمندی های خدادادی، در توزیع اعتبارات نابرخوردار محسوب شده و ما سعی می کنیم در دوره جدید مسئولیت با حرکت جهادی و تحول‌آفرین نارسایی ها را برطرف و به توانمندی استان‌ها در حوزه عدالت اجتماعی کمک کنیم.

موسوی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی میزان پوشش بیمه‌های اجتماعی از ۲۰ درصد به ۷۲ دصد افزایش یافته تا امنیت، آرامیش و آسایش را برای عموم هموطنان شاهد باشیم.

وی توجه به توزیع عادلانه امکانات و تلاش برای حضور ۹ هلدینگ تخصصی سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را در مناطق مختلف به تناسب صنایع عمومی، دارویی، کشاورزی و دامپروری یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت شستا در مسیر توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور استفاده کنیم.

موسوی ضرورت احداث درمانگاه در گرمی، بیله‌سوار و توسعه شبکه و بیمارستان ارس پارس‌آباد را از ضرورت‌ها برشمرد و اضافه کرد: ‌با همکاری فرمانداری ها مقرر شد تا یک ماه آینده با تأمین زمین، عملیات ساخت درمانگاه‌ها و شعبه ممتاز پارس‌آباد فراهم آید.

وی به بدهکاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی بیمه تأمین اجتماعی به بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته به رغم همه تنگناها یک میلیون نفر به تعداد بیمه‌شدگان افزوده شده تا فضای کسب و کار و رونق اقتصادی رقم بخورد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا ۹۶ درصد این بدهی ها را به مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان تسویه کرده و هیچ‌گونه استقراضی را از بانک‌ها شاهد نباشیم.

وی به پرداخت حقوق بازنشستگان از بیستم تا سی ام هر ماه اشاره کرد و گفت: ۳۳ هزار میلیارد تومان پرداختی ماهانه سازمان تأمین اجتماعی است که در مقایسه با بودجه برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها یک رقم هنگفت به شمار می رود.

موسوی تصریح کرد:سعی ما بر این است تا در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به ویژه شمال این استان در کنار توجه به بنگاه‌های عظیم اقتصادی نظیر کشت و صنعت، بتوانیم فرصت خوب توسعه، عمران و پیشرفت را مهیا کنیم.

وی به مطالبه به حق مردم پارس‌آباد در ارتقای بخش‌های تخصصی بیمارستان ارس اشاره کرد و افزود: بخش ان. آی. سی. یو، تصویربرداری، سی. تی. اسکن و سایر خدمات درمانی نیز در این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

موسوی به اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و ادامه داد: در بازدیدی که از بخش‌های تولید محصولات لبنی و دامپروری کشت و صنعت داشتیم، تلاش این مجموعه را برای تأمین امنیت غذایی به عینه مشاهده کردیم و گروه سرمایه‌گذاری شستا آمادگی دارد تا همکاری نزدیکی را با مجموعه کشت و صنعت انجام دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» حمایت همه‌جانبه ما از واحدهای تولید با تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم انجام می شود و سعی ما بر این است تا بهترین شرایط توانمندی اقتصادی را مهیا کنیم.

موسوی به کمبود دارو در برخی از درمانگاه‌های تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ ما هیچ‌گونه کمبود تولید دارو نداریم و ۵۰ درصد شرکت دارویی کشور در اختیار تأمین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: سعی ما بر این است تا با خرید راهبردی و تأمین داروی مورد نیاز درمانگاه‌های ملکی تأمین اجتماعی، بتوانیم رضایت بیمه‌شدگان را فراهم کنیم.

موسوی بیان کرد: در کنار افزایش پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی، با هدف حمایت از مولدسازی در جامعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت قرامت بارداری را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش داده و حمایت همه‌جانبه را از فرزندآوری انجام می دهیم.

وی ضرورت تقویت آگاهی بخشی مردم را در مراجعه غیرحضوری به مراکز تأمین اجتماعی یادآور شد و اظهار کرد: با تدارک زیرساخت‌های لازم امیدواریم بیش از گذشته از سامانه ۱۴۲۰ استفاده شده و در کنار آن امکان ارائه خدمات سریع و مطلوب نیز فراهم آید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی یکی از اصلی ترین دغدغه‌های این سازمان را ناپایداری منابع درآمدی اعلام کرد و گفت: صندوق تأمین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و ما سعی می کنیم با افزایش منابع درآمدی، به تثبیت خدمات این صندوق کمک کرده و شرایط مطلوب‌تری را نیز در حوزه‌های مختلف مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع