سید حامد عاملی در حاشیه جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: بخشی از مشکلات و موانع ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد و امیدواریم با تأمین زمین مناسب و سایر زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران با دغدغه‌ای کمتر در […]

سید حامد عاملی در حاشیه جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: بخشی از مشکلات و موانع ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد و امیدواریم با تأمین زمین مناسب و سایر زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران با دغدغه‌ای کمتر در حوزه تولید و کارآفرینی ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: طرح توسعه شهرک‌صنعتی شماره ۲ اردبیل در ۹۵ هکتار زمین در حال انجام است و ۶۰ هکتار زمین دیگر نیز تا آذرماه آماده واگذاری خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر ۹۵ هکتار زمین توسعه شهرک‌های صنعتی، ۶۰ هکتار جدید نیز خریداری شده و امیدواریم در سال‌های آینده به محدوده شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده شود.

عاملی مشکل صاحبان برخی واحدهای تولیدی را در مراحل واگذاری زمین با شهرک‌های صنعتی یادآور شد و افزود: با حضور امور حقوقی شهرک‌های صنعتی امیدواریم این مشکلات رفع شود تا با اصلاح نقشه و واگذاری زمین معوق طرح‌های توسعه مختلف به سرانجام برسد.

وی ضرورت اختصاص یک درصد مبلغ ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: از این محل به راحتی می‌توان فعالیت‌های خدماتی و عمرانی را انجام داد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهرداری اردبیل باید حداقل یک دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به پرسنل و ساکنان شهرک‌های صنعتی اختصاص بدهد و در کنار آن از محل یک درصد می‌توان بخش عظیمی از طرح‌های خدماتی را اجرا کرد.

وی بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های فعال در حوزه صنعتی و تولیدی باید روی این موضوع پافشاری کنند تا مجلس و شورای نگهبان به ضرورت اختصاص یک درصد از ۹ درصد منابع ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی قانع شوند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هر چند در قانون نظام‌مهندسی می‌تواند در ساخت و ساز شهرک‌های صنعتی ورود پیدا کند اما این ظلم بزرگی در حق سرمایه‌گذاران است و بهتر است با کمترین رقم دریافتی مجوزهای قانونی در این زمینه صادر شود.

انتهای پیام/

منبع