عقیل وکیلی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در این ۱۵ سال تمام تلاش ما بر این بوده تا در قالب ۱۳ شعبه برای ۲۱۱ هزار و ۹۴۴ مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اردبیل ارائه خدمات کنیم. وی تصریح کرد: رویکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانمندسازی اقتصادی اقشار مختلف […]

عقیل وکیلی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در این ۱۵ سال تمام تلاش ما بر این بوده تا در قالب ۱۳ شعبه برای ۲۱۱ هزار و ۹۴۴ مشتری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان اردبیل ارائه خدمات کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانمندسازی اقتصادی اقشار مختلف مردم، ایجاد فرصت‌های اشتغال، فقرزدایی، پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، درمان، حمایت از مددجویان، سازمان‌های بیمه‌گر و افزایش قدرت خرید مردم برای تأمین مایحتاج ضروری بوده که در این مدت روی این اهداف و برنامه‌ها اقداماتی مؤثر انجام شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اردبیل گفت: در سطح کشور در این ۱۵ سال به بیش از ۱۳ میلیون مشتری بانک ارائه خدمات شده و در استان اردبیل نیز ۲۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر مشتریان این بانک از تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند.

توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی بدون کاغذ

وکیلی توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی بدون کاغذ را از هدف‌گذاری‌های اصلی بانک قرض‌الحسنه مهر عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه آنلاین همراه بانک سعی کردیم تا خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه کنیم تا کمترین حضور آنها را در بانک شاهد بوده و رضایت مشتریان را در ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر سعی کرده تا به بهبود معیشت گروه‌های آسیب‌پذیر و توانمندسازی مددجویان کمک کرده و از نهادهای حمایتی و افراد تحت پوشش آنها در قالب کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و سایر مجموعه‌ها حمایت‌های لازم را انجام دهد.

ارائه صنعت کارت برای حمایت از صنایع اردبیل

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اردبیل اضافه کرد: در کنار پرداخت تسهیلات خرد و کلان برای رونق کسب و کار در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» سعی کردیم تا حمایت‌های همه‌جانبه را از این صنایع انجام دهیم که در سطح کشور با همکاری صندوق شکوفایی و نوآوری سه هزار و ۱۲۰ فقره تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

وکیلی از پرداخت تسهیلات در قالب کالا کارت به مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی این تسهیلات با همکاری تولیدکنندگان و فروشگاه‌های منتخب انجام شده به طوری که ما در استان اردبیل با ۱۰۰ واحد کسب و کار انعقاد قرارداد داشتیم و تاکنون برای ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در استان بالغ بر یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کالا کارت پرداخت شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اخیرا نیز ارائه خدمات در قالب صنعت کارت برای افراد حقیقی و حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده که ما تلاش خواهیم کرد تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد را برای متقاضیان انجام دهیم.

وکیلی تصریح کرد: صد درصد تسهیلات این بانک قرض‌الحسنه است و به غیر از قرض‌الحسنه هیچ عقودی در این بانک به امضا نمی‌رسد و قطعا سعی بر جلب رضایت مشتریان است.

وی گفت: تا پایان آبان ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۰ نفر از تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر استان اردبیل استفاده کردند که این روند تا پایان سال ادامه دارد.

وکیلی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ فقره و مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رشد داشته که یک جهش ۲ برابری را نشان می‌دهد.

۱۰۰ درصد منابع بانک از محل گردش مالی مردم است

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه وابستگی به منابع مالی دولتی نداریم و صد درصد منابع ما از محل گردش مالی مردم تأمین می‌شود و سپرده‌گذاری‌های مردم فرصت خوبی را ایجاد کرده تا تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: این پشتوانه‌سازی مردمی بر اساس اعتقادات معنوی زمینه جذب منابع بیشتر را فراهم کرده و بانک قرض‌الحسنه مهر توانسته منابع خود را از ۲.۱ دهم سیستم بانکی استان به هفت درصد برساند به طوری که هفت درصد منابع سیستم بانکی استان اردبیل در اختیار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این استان است.

وکیلی بیان کرد: ما به هیچ وجه در پرداخت تسهیلات دست کمک به سمت بانک مرکزی و برداشت منابع از بانک مرکزی دراز نکردیم و همواره بانک در مسیر سودآوری حرکت کرده و سعی ما بر این بوده تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کنیم.

۹۹ درصد اقساط مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر در استان به موقع وصول شده است

وی در مورد وصول مطالبات نیز ادامه داد: ۹۹ درصد اقساط مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر در این استان به موقع وصول شده و ما با کمترین تأخیر در وصل مطالبات را شاهد هستیم.

وکیلی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر در قالب شبکه بانکی در ارائه خدمات آنلاین و الکترونیکی و همچنین شفافیت مالی پیشرو و پیشتاز بوده و در بین بانک‌های جهان اسلام و حتی یک‌هزار بانک برتر جهان از لحاظ شفافیت مالی در جایگاه برتری قرار گرفته است.

وی به مشارکت اجتماعی این بانک در طرح‌های مختلف به ویژه طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل ۴۲۲ قلم تجهیزات به ارزش هشت میلیارد ریال خریداری و در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت تا مورد استفاده قرار گیرد.

۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است

وکیلی از پرداخت پنج میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و تصریح کرد: ۲۲ نفر در این راستا آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی تداوم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان، کمک به رونق کسب و کار و پرداخت منابع از محل کالا کارت و صنعت کارت را یادآور شد و افزود: برگزاری جشنواره ملی فرهنگی، هنری قرض‌الحسنه در این بانک انجام شده و ۱۴ اسفندماه از برترین‌های این جشنواره تجلیل خواهد
شد.

وکیلی به سرعت گرفتن پرداخت تسهیلات با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: ما شرایط عادلانه‌ای را در دسترسی به وام‌های قرض‌الحسنه برای عموم مردم فراهم کردیم تا از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وی در مورد پرداخت وام ازدواج نیز اضافه کرد: ۷۳۵ نفر از تسهیلات وام ازدواج به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان استفاده کردند به طوری که این روند همچنان ادامه دارد و ما بیشتر از سهم خود پرداخت تسهیلات را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اردبیل بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری نیز به متقاضیان پرداخت شده که پرداخت تسهیلات در کوتاهترین زمان و سهل‌الوصل‌ترین شرایط در این بانک و شعب آن در حال انجام است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار