به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از النشره، منابع لبنانی اعلام کردند که اخباری که از آزادی قریب الوقوع هانیبال قذافی حکایت دارد، صحت ندارد. این منابع افزوند: این اطلاعات گمراه کننده و همزمان با سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش به منظور فشار بر مقامات لبنانی به منظور آزادی هانیبال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از النشره، منابع لبنانی اعلام کردند که اخباری که از آزادی قریب الوقوع هانیبال قذافی حکایت دارد، صحت ندارد.

این منابع افزوند: این اطلاعات گمراه کننده و همزمان با سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش به منظور فشار بر مقامات لبنانی به منظور آزادی هانیبال قذافی است که از سال ۲۰۱۵ در لبنان در بازداشت به سر می برد.

منابع مذکور فاش کردند که چندی قبل مذاکراتی میان وکیل هانیبال و کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر آغاز شد که به بن بست رسید.

این منابع افزودند: طرف لبنانی در ازای دریافت اطلاعات دقیق از سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش متعهد به ازادی هانیبال شده است اما او اصرار دارد که تنها فردی که از سرنوشت امام موسی صدر اطلاع دارد، عبدالسلام جلود از مسئولان رژیم قذافی است و اینکه پدرش با امام موسی صدر دیداری نداشته است.

منابع مذکور تاکید کردند: هانیبال تنها متهم به مخفی کردن اطلاعات نیست بلکه وی متهم به مسئولیت درباره سرنوشت صدر همراهانش نیز هست و دلیل آن هم این است که او اعلام کرده است که «اگر آزادم کنید به محض سوار شدن به هواپیما تمام اطلاعات مهمی را که دارم در اختیار شما قرار می دهیم و به شما کمک می کنم تا به تمام حقیقت دست یابید»، و این گواهی بر آگاهی او از جزئیات ناپدید شدن امام موسی صدر و محل بازداشت وی است.

این منابع افزودند که هانیبال اعتراف کرده است که امام موسی صدر در طرابلس در بازداشت خانگی به سر می برده و پس از چند سال به یک زندان سیاسی در جنزور منتقل شده است. در لب تاپ او فهرستی از زندانها و شکنجه هایی که نسبت به زندانیان اعمال می شود، ثبت شده بود.

از سوی دیگر یک منبع قضایی لبنانی تاکید کرد که بازپرس قضایی منتظر انتظار تکمیل هویت برخی مظنونان و متهمان لیبیایی و مشخص شدن مخفیگاه عبدالسلام جلود است که در این باره به مثابه گنج اطلاعاتی است.

لازم به ذکر است که شهریورماه سال ۱۳۵۷ امام موسی صدر رهبر جنبش امل لبنان به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (مدیر لبنان) در لیبی ناپدید شده و از آن زمان تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت آنها در دست نیست.آخرین باری که وی مشاهده شد، روز ۳۰ اوت ۱۹۷۸ (نهم شهریور ۱۳۵۷) مقابل هتل الشاطی بود که سوار بر خودروی تشریفات در پاسخ به روزنامه‌نگاران گفت به ملاقات سرهنگ قذافی می‌رود. سفر وی به لیبی به دعوت دولت این کشور بود اما یک روز پیش از آغاز مراسم سالگرد به قدرت رسیدن قذافی، اعلام شد که او و همراهانش لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کرده‌اند. این ادعا از سوی دولت ایتالیا رد شد و بعدها نیز اظهارات سران لیبی حکایت از آن داشت که این کار صحنه‌سازی دولت قذافی بود.

انتهای پیام/

منبع