سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر از ظرفیت گمرک بیله‌سوار برای تقویت روابط تجاری با کشور همسایه استفاده می شود و ما در تلاش هستیم تا از ظرفیت گمرک اصلاندوز نیز در توسعه این روابط بهره ‌بگیریم. وی تصریح کرد: از طریق وزارت امور خارجه و […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر از ظرفیت گمرک بیله‌سوار برای تقویت روابط تجاری با کشور همسایه استفاده می شود و ما در تلاش هستیم تا از ظرفیت گمرک اصلاندوز نیز در توسعه این روابط بهره ‌بگیریم.

وی تصریح کرد: از طریق وزارت امور خارجه و گمرک تلاش بر این است تا با بهبود روابط ایران و آذربایجان و حمایتی که کشورمان در ۳۰ سال اخیر از کشور و دولت آذربایجان داشته به تقویت روابط در حوزه‌های مختلف کمک شده و امکان راه‌اندازی گمرک اصلاندوز نیز با ظرفیت مناسب فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: رویکرد دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای همسایه و بهره‌گیری از شرایط به وجود آمده در تقویت نظام تجاری و ترانزیت است که سعی بر این است تا از این بستر فراهم شده با همکاری وزارت امور خارجه در تبادل تجاری ۲ کشور از طریق گمرک اصلاندوز و ورود به بازارهای جهانی بیش از گذشته استفاده شود.

عاملی به سالگرد سه دهه روابط حسنه ایران با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: در این ۳۰ سال سعی شده تا در عرصه‌های جهانی، بین‌المللی و مجامعی که برپا شده از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان با قاطعیت حمایت و دفاع شده و به نوعی به نزدیکی روابط و افزایش مناسبات کمک شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: از طریق سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و سفرهای مسئولان کشورمان به جمهوری آذربایجان سعی بر این است تا در دوره جدید روابط ایران و آذربایجان با پایه دوستی و برادری تحکیم یافته و الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد.

انتهای پیام/

منبع