خبرنگار بولتن نیوز در روزهای گذشته در راهروهای مجلس شنیده که رایزنی برای تصاحب 12 صندلی هیئت رئیسه مجلس آغاز شده است.

خبرنگار بولتن نیوز در روزهای گذشته در راهروهای مجلس شنیده که رایزنی برای تصاحب ۱۲ صندلی هیئت رئیسه مجلس آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز و بر اساس شنیده ها از راهروهای مجلس، از پایان انتخابات مجلس یازدهم چند روزی نمی گذرد؛ کسانی که راهی مجلس آتی شده اند از هم اکنون در اندیشه کسب کرسی های هیات رییسه مجلس هستند.

هیئت رئیسه مجلس دارای ۱۲ عضو است. یک رئیس، ۲ نائب رئیس، شش دبیر و سه کارپرداز هیئت رئیسه مجلس را تشکیل می دهند.

به گزارش آذرمغان، خبرنگار بولتن نیوز در روزهای گذشته در راهروهای مجلس شنید که تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم برای رسیدن به این ۱۲ صندلی رایزنیهایی را آغاز کردند. همچنین با نگاهی به سابقه افرادی که وارد مجلس شده اند و همچنین صحبتهای پشت پرده می توان برخی گمانه زنی ها را در خصوص هیات رییسه حدس زد.

ریاست مجلس
بر اساس شنیده ها و سابقه افراد حاضر در مجلس آینده برای کرسی ریاست مجلس، حداقل پنچ نفر رقابت خواهند داشت.
محمدباقر قالیباف سرلیست شورای ائتلاف، محتمل ترین گزینه برای ریاست مجلس آینده خواهد بود.
از طرفی بر اساس شنیده ها حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان که در مجلس دهم نیز برای ریاست مجلس ثبت نام کرده بود، در حال رایزنی رقابت برای تصاحب ریاست مجلس است.
عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه و نایب رییسه فعلی مجلس نیز از دیگر گزینه هایی است که احتمالا برای ریاست مجلس نامزد خواهد شد؛ مصری که در دوره دهم مجلس برای نایب رییسی پیروز شده است این بار برای ریاست وارد میدان خواهد شد.
همچنین بر اساس شنیده ها شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت دهم که از حوزه تنکابن وارد مجلس یازدهم شده است احتمالا برای ریاست مجلس ثبت نام خواهد کرد.
دیگر گزینه احتمالی مرتضی آقا تهرانی منخب تهران در مجلس یازدهم است که شاید برای تصاحب کرسی ریاست وارد میدان شود.

نایب رییس اول و دوم

نایب رییسی مجلس به نظر میرسد یکی از کرسی هایی است که تعداد نفرات زیادی برای تصاحبش رقابت خواهند داشت؛ علی نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم که از اردبیل راهی بهارستان شده است، درصدد تصاحب کرسی نایب رییسی است.
سید محمدرضا میرتاج‌الدینی که در مجلس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان و در مجلس هفتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و در مجلس هشتم عضو هیات رئیسه مجلس بود، نیز جزو گزینه های بعدی برای نایب رییسی است.
همچنین می توان محمدحسین فرهنگی که نائب رئیس و عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و نائب رئیس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و و عضویت کمیسیونهای شوراها و امور داخلی، عمران و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد می تواند گزینه دیگری برای تصاحب این کرسی باشد.

شش دبیر و سه کارپرداز
خبرنگار بولتن نیوز شنید که گزینه های متعددی هستند که احتمالا برای تصاحب این کرسی های هیات رییسه وارد رقابت شوند.
ولی اسماعیلی نماینده شهرستان گرمی که در مجلس هشتم عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان و سخنگوی این فراکسیون بود و هم اکنون منتخب این شهرستان در مجلس یازدهم شد، می تواند برای رقابت برای تصاحب یکی از کرسی های رهیات رییسه وارد میدان شود.
نصرالله پژمان‌فر نماینده فعلی مشهد و منتخب در مجلس یازدهم، علیرضا زاکانی و … نیز می توانند برای تصاحب این کرسی هیات رییسه وارد گود شوند.

مجلس یازدهم از هفتم خرداد سال آینده کار خود را آغاز می کند که در روز اول هیئت رئیسه سنی کار اداره مجلس را بر عهده می گیرد و سپس انتخابات هیئت رئیسه موقت یک ساله برگزار می شود. باید تا خرداد ماه منتظر بمانیم و ببینیم هیات رییسه مجلس توسط چه کسانی تشکیل خواهد شد.