پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان-گروه استان‌ها: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که جز بناهای ثبت شده در فهرست یونسکو است از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استان اردبیل است که این روزها گردشگران فصل بهار و آغازین روزهای سال نو را میزبانی می‌کند. شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سال ۶۵۰ هجری قمری در یک خانواده عارف و سرشناس به دنیا […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان-گروه استان‌ها: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که جز بناهای ثبت شده در فهرست یونسکو است از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استان اردبیل است که این روزها گردشگران فصل بهار و آغازین روزهای سال نو را میزبانی می‌کند.

شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سال ۶۵۰ هجری قمری در یک خانواده عارف و سرشناس به دنیا آمده و بعد از طی طریق سیر و سلوک توانسته در شهر اردبیل به تزکیه نفس و ارشاد مریدان خود که به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسید، اقدام کند.

این بقعه تاریخی که در دوره‌های مختلف محل حضور گردشگران داخلی و خارجی است، دارای بخش‌های مختلف نظیر گنبد الله الله، مقبره، چینی‌خانه و همچنین کتابخانه معظمی است که در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی فضای خاصی را برای بازدید علاقه‌مندان فراهم کرده است.

گردشگاه‌های طبیعی و تاریخی اردبیل میزبان گردشگران است

در کنار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بناهای پیرامونی آن در میدان عالی قاپوی اردبیل، این شهر دارای بناهای تاریخی متعدد به ویژه حمام‌ها، پل‌ها و موزه‌های متعددی است که گردشگران می‌توانند ساعات و ایام حضور خود را در اردبیل با سیر و سیاحت در این فضاها سپری کنند.

موزه غنی و کم نظیر بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز که دارای اشیای گران قیمت از هدایای مریدان شیخ و سلاطین و همچنین ظروف چینی با ارزش است خود به زیبایی‌های این مجموعه افزوده تا گردشگران بتوانند از این گنجینه عظیم تاریخی نیز استفاده کنند.

گردشگاه‌های طبیعی و تاریخی اردبیل میزبان گردشگران است

در کنار این مجموعه عظیم تاریخی، بازار تاریخی و سنتی اردبیل نیز از مکان‌های بسیار دیدنی و گردشگری است که می‌تواند مکانی شایسته برای خرید و بازدید علاقه‌مندان از تولیدات و همچنین محصولات عرضه شده در این فضا بوده و در کنار آن بازارچه‌های سنتی و صنایع دستی نیز مکانی بکر برای حضور گردشگران در ایام نوروز است.

اما در چند کیلومتری اردبیل شهر هیر به یک فرصت بی‌نظیر برای جذب گردشگران تبدیل شده به طوری که با همت مهندسان ایرانی مکانی زیبا، پرهیجان و مفرح در دل کوه‌ها و صخره‌های هیر به نام پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکلی اجرایی شده تا رؤیای گردشگران برای حضور در یک منطقه کوهستانی پرهیجان تحقق بخشیده شود.

گردشگاه‌های طبیعی و تاریخی اردبیل میزبان گردشگران است

این پل که محصول فلز، سنگ و شیشه است، با تلفیقی هنرمندانه اجرایی و عملیاتی شده که گردشگران بیشماری در هفته دوم تعطیلات نوروزی و در فضا و آب و هوای بهاری به این منطقه سفر کرده و سعی می‌کنند از این تفرجگاه دیدنی بازدید کنند.

در این مجموعه که اخیراً دوچرخه هوایی نیز راه‌اندازی شده، علاقه‌مندان به سفر و جاذبه‌های پرهیجان گردشگری می‌توانند از زیبایی‌های این منطقه استفاده کرده و در کنار دوچرخه‌سواری هوایی، قدم زدن روی شیشه و دیدن مناظر زیبا را در این منطقه تجربه کنند.

گردشگاه‌های طبیعی و تاریخی اردبیل میزبان گردشگران است

آبگرم سردابه نیز از دیگر مواهب خدادادی اردبیل است که در چند کیلومتری شهر اردبیل به یک مکان آرام‌بخش تبدیل شده تا گردشگران بتوانند ساعاتی از ایام فراغت خود را در تعطیلات نوروزی در دل طبیعت و زیبایی‌های آن و همچنین آبگرم شفابخش سردابه سپری کنند.

انتهای پیام/

منبع