بازار؛ گروه استان ها: در روزهای پایانی پاییز و در بلندترین شب به رسم دیرین، دورهمی هایی در شهرها و روستاها رقم می خورد و خانواده‌ها در کنار هم نسبت به گذراندن طولانی ترین شب سال با تنقلات مختلف دست به کار می شوند. امسال با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت میوه، مرکبات و آجیل، […]

بازار؛ گروه استان ها: در روزهای پایانی پاییز و در بلندترین شب به رسم دیرین، دورهمی هایی در شهرها و روستاها رقم می خورد و خانواده‌ها در کنار هم نسبت به گذراندن طولانی ترین شب سال با تنقلات مختلف دست به کار می شوند.

گرانی شب یلدا را از سکه انداخت| غفلت از نظارت‌ها و افزایش سرسام‌آور قیمت میوه و آجیل

امسال با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت میوه، مرکبات و آجیل، چندان رونقی را در بازار اردبیل شاهد نیستیم و خریدها نیز محدود به برخی از اجناس با نرخ پایین شده و خانواده‌ها سعی می کنند تا با توجه به گرانی میوه و آجیل، به جای خرید آنها تخمه سیاه داغ به همراه لبو و هویج اقدام کرده و سفره‌های خود را به نوعی پر کنند.

نرخ مصوب برای هر کیلو آجیل چهار مغز ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده است

رئیس اتاق اصناف اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مورد قیمت مصوب آجیل و میوه شب یلدا اظهار کرد: نرخ مصوب برای هر کیلو آجیل چهار مغز ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان تعیین شده و میوه‌ها نیز به تناسب نوع آن نرخ ۲۰ تا ۳۵ هزار تومانی دارند.

گرانی شب یلدا را از سکه انداخت| غفلت از نظارت‌ها و افزایش سرسام‌آور قیمت میوه و آجیل

سجاد مهدی زاده با بیان اینکه در سطح بازار و عرضه گرانی ها را شاهد هستیم، تصریح کرد: اصناف اردبیل تصمیم گرفتند در قالب طرح زمستانی و یلدایی از ۲۶ آذر تا پنجم دی ماه با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف در اکثر فروشگاه‌ها، محصولات خود را اعم از کالاهای ضروری و متناسب با شب یلدا عرضه کنند تا امکان خرید برای اکثر خانواده‌ها به وجود آید.

وی گفت: هموطنان در صورت مشاهده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و سایر تخلفات احتمالی از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس اتاق اصناف اردبیل افزود: بازرسان اصناف در قالب هشت تیم و اکیپ صبح تا شب بر بازار نظارت دارند تا اجازه فروش بالاتر از قیمت مصوب در کالاها و خدمات را برای مردم ندهند.

در حالی که مردم در شهرها، روستاها و حتی مناطق عشایری رسم دیرین چله را به جا می آورند اما برخی از گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در این ایام به کمک نیازمندان شتافتند و با همراهی ستاد اجرایی امام و بنیاد احسان، بسته‌های متنوع شب یلدایی و معیشتی را تهیه و تحویل خانواده‌های نیازمند می کنند.

تلاش می کنیم تا نیازمندی های خانواده‌ها را در فصل زمستان تأمین کنیم

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان اردبیل گفت: در کنار توزیع بسته‌های معیشتی متناسب با شب یلدا، سعی ما بر این است تا سایر نیازمندی های خانواده‌ها را در فصل زمستان تأمین کنیم.

گرانی شب یلدا را از سکه انداخت| غفلت از نظارت‌ها و افزایش سرسام‌آور قیمت میوه و آجیل

مهدی افتخاری افزود: در کنار توزیع پنج هزار بسته در مناطق مختلف، ۱۵۰ دستگاه بخاری نیز در قالب طرح «دلگرمی احسان» بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده که ارزش هر یک از بخاری ها سه میلیون تومان است.

در هر حال گرانی در بازار شب یلدا را از سکه انداخته و مردم اقبال کمی را به خرید تنقلات این شب نشان می دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار