به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمار تسلیحات نظامی ارسال شده از سوی کشورهای غربی به اوکراین از ابتدای درگیری نظامی میان کی یف و مسکو گفت. «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از آمار تسلیحات نظامی ارسال شده از سوی کشورهای غربی به اوکراین از ابتدای درگیری نظامی میان کی یف و مسکو گفت.

«والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که غرب از آغاز عملیات ویژه روسیه، بیش از ۳۵۰ تانک، ۷۰۰ سامانه توپخانه، ۱۰۰ سامانه پرتاب موشک چندگانه، ۳۰ بالگرد و دست کم ۵ هزار هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در ادامه با اشاره به توانمندی‌های نظامی این کشور در نبرد با کی یف تاکید کرد که موشک مافوق صوت کینژال روسیه در برابر پدافند هوایی اوکراین آسیب ناپذیر است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر