پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه استان‌ها- مریم اصغری: این روزها همه معتقدند ایران در حال گذر از پیچ مهم تاریخی است، حال و هوای شهر و کشور را امید به آینده‌ای بهتر و تغییر وضع موجود در برگرفته، از جوان و میان‌سال و سالمند گرفته تا رأی اولی‌هایی که منتظر رنگی شدن انگشت اشاره خود […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، گروه استان‌ها- مریم اصغری: این روزها همه معتقدند ایران در حال گذر از پیچ مهم تاریخی است، حال و هوای شهر و کشور را امید به آینده‌ای بهتر و تغییر وضع موجود در برگرفته، از جوان و میان‌سال و سالمند گرفته تا رأی اولی‌هایی که منتظر رنگی شدن انگشت اشاره خود هستند، همه می‌آیند.

شرایط انتخابات ایران از دو منظر قابل‌بررسی است. از یک‌سو تلاش برای مشارکت حداکثری و از طرف دیگر مشارکت آگاهانه، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثرات آن سال‌ها برای مردم باقی می‌ماند.» پس اهمیت انتخاب آگاهانه بسیار حائز اهمیت است.

این روزها خیلی‌ها برای بالا بردن شوق و اشتیاق مردم در انتخابات به‌صورت خودجوش، خانه‌ها و فضای مجازی خود را بستر روشنگری و دعوت مردم به انتخاب آگاهانه کرده‌اند و این یعنی مردم برای مردم، گام برداشته تا اثر مثبت مشترک را همگان در سفره‌های اقتصادی خود درک کنند.

کمپین‌ها و پویش‌های مختلف، هرکدام بستری‌شده برای فعالیت اجتماعی و سیاسی مردمی که قرار است برای خود تصمیم گرفته و سرنوشت خود را تغییر دهند علاوه بر این‌ها، ستادهای انتخاباتی مردمی هرکدام رنگ و بویی تازه از امید به آینده و تغییر وضع موجود دارند، گویی مردم لحظه‌شماری می‌کنند تا گامی برای بهتر شدن شرایط بردارند.

از سوی دیگر، دشمنان دیرینه این ملت روزشماری می‌کنند که با عدم استقبال مردم آن را بهانه‌ای برای فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های جدید خود بدانند اما به‌طورقطع این بار نیز پس از انتخابات تاریخ این‌گونه خواهد نوشت «یک ایران پیروز انتخابات».

این روزها داوطلبان ریاست جمهوری به شکل‌های مختلف برای معرفی خود و برنامه‌ها، فعالیت دارند و با طرح رویکردها در تلاش برای شناساندن برنامه‌های خود به مردم هستند.

آخرین اظهارات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

«محسن رضایی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومان پشتوانه علمی دارد و قابل عمل است.

«عبدالناصر همتی» دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگوی تلویزیونی گفت: معیشت مردم دچار آسیب فراوان شده است. نحوه مدیریت اقتصاد ما اشکال دارد. تا به امروز سیاستمداران کشور را کنترل کردند و وضعیت ما امروز به این شکل است.

«علیرضا زاکانی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه در تلویزیون گفت: یکی از فجایعی که طی ۵۰ سال گذشته اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است کاهش بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ برابری ارزش پول ملی است.

«سید ابراهیم رئیسی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو فرهنگ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برنامه‌های دولتش برای تثبیت قیمت‌ها گفت: از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شده و تغییرات نسبت به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد.

«سعید جلیلی» پس از ضبط برنامه تبلیغاتی گفتگو با نخبگان در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه دولتش برای مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: مافیایی که اقدام به قاچاق می‌کند حتی از مبادی رسمی که در برخی مواقع اسم قاچاق هم ندارد، کالا وارد کشور می‌کنند.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در برنامه «شمارش معکوس» که از رادیو ایران پخش شد ضمن معرفی خود به بیان سابقه تحصیلاتی و اجرایی اش پرداخت و گفت: به عنوان کسی که تقریباً همه زوایای کشور را شناخته و در حوزه‌های مختلف نظام نقش داشته‌ام، فکر می‌کنم یکی از کسانی هستم که اشراف نسبی و قابل قبولی از همه موضوعات کشور دارم.


در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی؛ تأکید حجت الاسلام آل هاشم بر مشارکت ملت

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

امام جمعه تبریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به انتخابات پیش رو و هدف قرار دادن امید و انگیزه مردم توسط دشمنان گفت: باید با امیدآفرینی در جامعه، مانع توطئه دشمنان برای ایجاد یاس باشیم.

آل هاشم با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا روح ناامیدی را در کالبد جامعه تزریق کند افزود: امید یکی از مفاهیم بسیار نزدیک به خوش بینی و یکی از ویژگی‌های زندگی است که افراد برای جستجوی فردای بهتر باید به دنبال امید و امیدواری باشند، امید یعنی انتظار موفقیت و آینده بهتر و دلیلی برای زیستن، وقتی امید در دل‌ها نشست اشتیاق زندگی با نشاط در بین مردم افزایش می‌یابد. و در مقابل یاس و ناامیدی بزرگترین دشمن یک ملت است که باید تلاش کنیم یاس و نا امیدی را از دل مردم پاک کنیم.

متن کامل اظهارات را اینجا بخوانید.


اصفهان؛ از اعلام شعار «رأی ما حق ما» تا توزیع تعرفه‌های انتخابات

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

رقابت داوطلبان انتخابات خرداد ۱۴۰۰ در هر دو بخش ششمین دوره انتخابات شوراها و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرهای مختلف استان اصفهان در حال بالا گرفتن است، اما امسال روند حضور در ستادهای انتخاباتی و شور و هیجانات طرفداران کاندیداها با شیوع کرونا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و اکثر کل کل‌های انتخاباتی در فضای مجازی دنبال می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در سخنانی با تأکید بر لزوم توجه مردم به انتخاب فرد با صلاحیت، ادامه داد: هر گونه انتخاب نادرست خیانت به نظام و انقلاب است.

همچنین تصاویری در شبکه‌های اجتماعی استان اصفهان با عنوان ویدئویی از ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی منتشر شد که بازتاب‌های زیادی نیز در فضای مجازی داشت، اما محمدجواد براتی، روابط عمومی ستاد انتخابات رئیسی در استان اصفهان این موضوع را تکذیب کرد و گفت: این اقدام ویدئو سازی باهدف تخریب چهره مردمی و فساد ستیز حجت الاسلام رئیسی بوده است.

توزیع تعرفه‌ها و اقلام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان اصفهان نیز با حضور رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان انجام شد.

حیدرعلی قاسمی در این مراسم با تاکید بر اینکه همه اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات خرداد در استان اصفهان انجام شده است، ابراز داشت: تعرفه‌های انتخاباتی در ۲۴ شهرستان که ۵۲ بخش را هم در بر می‌گیرد توزیع می‌شود.


اردبیل؛ ممنوعیت راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی در شهرهای بزرگ

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

در استان اردبیل هم رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ممنوعیت برپایی ستادهای انتخاباتی در شهرهای بزرگ به دلیل شرایط کرونایی خبر داده است.

همچنین سید عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع حداکثری بیماری کرونا که هنوز خطر آن در منطقه به طور جدی احساس می‌شود، هر گونه فعالیت ستادهای انتخابات زیر ذره‌بین دادستانی اردبیل است.

طباطبایی از ممنوعیت ایجاد کارناوال‌های تبلیغاتی در اردبیل خبر داد و افزود: در صورت مشاهده هر گونه تجمعات یا کاروان‌های شادی در سطح شهر یا در مقابل ستادهای انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم در گفتگویی با اشاره به اینکه خادم و قدردان لطف و اعتماد مردم هستم، اظهار کرد: خادم خدمت در جایگاه نمایندگی مردم و نایب رئیسی مجلس هستم به‌ویژه که این لطف و اعتماد در انتخابات هیأت رئیسه سال دوم مجلس افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: امیدوارم با حمایت جدی مردم از آیت‌الله رئیسی، دولتی انقلابی بر سر کار آید که همراه با مجلس به حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف پرداخته و عقب‌ماندگی‌ها رو جبران کند.


البرز؛ تبیین شاخص‌های انتخاب اصلح توسط معاون سپاه

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

معاون سیاسی سپاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: رئیس جمهور آینده باید رویکرد عدالت‌گرایی و مبارزه با فساد داشته باشد و از تجمل‌گرایی دوری می‌کند.‌

سردار یدالله جوانی با بیان اینکه اگر مسئولی از راه نادرست ثروت‌اندوزی کند، غیرشرعی است و باید با او برخورد شود، گفت: اگر مال او حلال است، مسئول جمهوری اسلامی باید از زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی پرهیز کند.

متن کامل گفتگو با سردار جوانی را اینجا بخوانید.


بوشهر؛ ۷۹۷ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: به منظور برگزاری انتخابات باشکوه در استان بوشهر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مراحل برگزاری انتخابات به صورت تعیین شده در حال اجرا است.

خسرو دهقانی خاطرنشان کرد: ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر در استان بوشهر واجد شرایط رأی هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر رأی اولی هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی باهدف رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسراهای عمومی و انقلاب تشکیل شده است.

علی جمادی افزود: قضات این شعب از قاضی‌های با تجربه و آموزش دیده در این زمینه هستند.


تهران؛ از رصد سلامت انتخابات توسط تیم‌های نظارتی تا سخنرانی یکی از داوطلبان

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

در استان تهران هم فرماندار اسلامشهر از رصد تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی این شهرستان در فضای مجازی خبر داده و گفته است: ۱۵ خردادماه پاسخ هیأت مرکزی نظارت به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام می‌شود.

عبدالرضا چراغعلی رئیس هیئت بازرسی تهران نیز در جلسه کارگاه آموزشی حقوق اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات در ایران‌، با بیان اینکه نتیجه انتخابات برای ما مهم نیست بلکه آنچه مهم است امانتداری و صیانت از آرا مردم است، افزود: تیم بازرسی استان تهران به طور جدی سلامت انتخابات را رصد می‌کنند.

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات نیز در جلسه ستاد انتخابات شهرستان شمیرانات اظهار کرد: بیش از ۷۰۰۰ نیروی انسانی در ۲۹۰ شعبه چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را با رعایت قوانین برگزار خواهند کرد.

همچنین حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با حضور در شهرک صنعتی عباس آباد تهران و دیدار با مدیران و کارگران با اشاره به اینکه کارگران و تولیدکنندگان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند اظهار داشت: اینها سرمایه‌های ملی و ارزشمندی هستند که باید مورد حمایت باشند اما متأسفانه توسط ساختارهای فسادزا و معیوب، روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی با ائتلاف مردم، تولیدکنندگان و کارگران تشکیل خواهم داد.

متن کامل سخنان حجت الاسلام رئیسی را اینجا بخوانید.


خراسان شمالی؛ واگذاری فضاهای باز دستگاه‌های اجرایی به داوطلبان

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

احمد برادران معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در خصوص تبلیغات انتخاباتی در خراسان شمالی اظهار کرد: تجمعات انتخاباتی در فضای بسته به هیچ نحو وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در ستادهای انتخاباتی، امکان برگزاری مراسم در فضای سر بسته ویژه عوامل اجرایی حداکثر تا ۲۰ نفر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تجمعات در فضاهای باز خواهد بود، افزود: مقرر شده است دستگاه‌های اجرایی فضاهای باز خود را به صورت عادلانه در اختیار داوطلبان قرار دهند.

برادران از تعدادی تخلف انتخاباتی و از افزایش ۱۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.


خوزستان؛ افتتاح مرکز رصد و پایش جرایم و تخلفات انتخاباتی

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون دادگستری خوزستان از افتتاح مرکز دریافت گزارش‌های مردمی، رصد و پایش جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خوزستان خبر داد و تأکید کرد: شماره چهار رقمی ۱۸۵۰ برای پاسخگویی به گزارش‌های مردمی این مرکز اعلام شده و آنها می‌توانند در طول شبانه‌روز به صورت پیغام‌گیر و یا مکالمه با اپراتور گزارش‌های خود را ارائه دهند.

وی افزود: همه گزارش‌های دریافتی عمومی بلافاصله رصد و در صورت اینکه گزارشی وصف کیفری و جزایی داشته باشد برای مدیران قضائی (رؤسای دادگستری و دادستان‌ها) ارسال می‌شود.

متن کامل این خبر اینجا قابل دسترسی است.


زنجان؛ مشارکت ۶ هزار نیروی پلیس برای امنیت انتخابات

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

در استان زنجان نیز فرمانده انتظامی استان زنجان گفته است که در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه ۶ هزار نیروی پلیس استان زنجان در این انتخابات در ابعاد مختلف امنیتی و انتظامی مشارکت دارند.

دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در استان زنجان هم در نشستی خبری گفت: کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد.

محسن افشارچی گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی دولت‌ها در عرصه اقتصادی، ناتوانی دولت‌ها در اداره کشور بدون اتکا به منابع درآمدی از نفت بود.

وی با بیان اینکه کنترل تورم و نقدینگی در رأس برنامه‌های آیت‌الله رئیسی قرار دارد، ادامه داد: بعد از چهار دهه باید به این نتیجه رسید که متکی بودن به درآمدهای نفتی نمی‌تواند پشتوانه خوبی برای اقتصاد کشور باشد.

متن کامل خبر اینجا قابل دسترسی است.


سمنان؛ گریزی به مطالبات مردمی

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

یکی از مباحثی که همیشه در نزدیکی انتخابات مطرح می‌شود، خواسته‌ها و مطالبات مردمی از منتخبان در شورای شهر یا همان پارلمان محلی است که این روزها به واسطه مسائل و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، کم و بیش رنگ و بوی اقتصادی به خود گرفته است در حالی که نباید فراموش کنیم، جامعه نیازمند توسعه چند وجهی است. مشروح گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در این زمینه را اینجا ببینید.

عضو هیئت بازرسی انتخابات استان سمنان هم با بیان اینکه جلسات مستمر هیئت بازرسی انتخابات برگزار می‌شود، گفت: کنترل و بازرسی ۷۷۸ شعبه اخذ رأی در استان انجام شده است.


سیستان و بلوچستان؛ تأمین امنیت ۲۰۰۰ صندوق رأی

در استان سیستان و بلوچستان طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در استان سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که وظیفه تأمین امنیت آن بر عهده نیروی انتظامی است.

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با تاکید بر اینکه حضور پر شور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند، گفت: میزان مشارکت یکی از شاخصه‌های مشروعیت نظام است.


فارس؛ رونمایی از اولین لیست انتخاباتی رسمی

شورای ائتلاف نیروهای انقلابی در استان فارس لیستی ۱۳ نفره خود برای انتخابات را به صورت رسمی منتشر کرد. بررسی این لیست نشان دهنده حضور جوانان و با تجربه‌ها در کنار هم است و بر اساس گفته مسئولین این شورا میانگین سنی افراد حاضر در لیست انتخاباتی ۴۵ سال بوده و توجه ویژه ای نیز به تخصص افراد وجود دارد.

رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهرستان شیراز نیز از آغاز پایش مستمر فعالیت‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: این کار تا پایان فرآیند انتخابات ادامه خواهد داشت.

متن کامل صحبت‌های حقیقی را اینجا بخوانید.


قزوین؛ افزایش امید به آینده کشور با مشارکت در انتخابات

استاندار قزوین در همایش سیاست‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه همه ما بر این باوریم که صیانت از امانت به عهده ما است، اظهار کرد: باید در راستای حفظ امانت تلاش کرده و به بهترین نحو انتخابات پیش رو را که به‌نوعی امانت و حق‌الناس است برگزار کنیم.

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

متن کامل سخنان استاندار را اینجا بخوانید.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین نیز با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری اولین خواسته رهبر انقلاب در انتخابات است، افزود: مردم باید با انتخاب آگاهانه و بصیرت انتخاب فرد اصلح بتوانند به مسئولیت ملی دینی و انقلابی خود عمل کرده و اولین گام بلند اجتماعی را در گام دوم انقلاب برای صیانت از کشور و مأیوس شدن دشمن بردارند.

رئیس ستاد انتخاباتی مرکزی آیت‌الله رئیسی در قزوین در نشست خبری با بیان اینکه ناکارآمدی و فساد برخی مسئولین باعث ناامیدی مردم شده است، گفت: با انتخاب صحیح می‌توان به ناکارآمدی و فساد پایان داد.

حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی ادامه داد: زمانی در دنیا حرف برای گفتن داریم که آمار فساد پایین بیاید، نیاز به یک دولت سالم که دچار حزب‌بازی نشود و دنبال شایسته‌سالاری باشد داریم.(متن کامل)


قم؛ شعار جنگ و دیوار کشی دسیسه دشمن است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در نشست بصیرتی انتخابات با اشاره به دسیسه و مکر دشمنان گفت: ترساندن و ناامید کردن از جمله این دسیسه‌ها است و دشمنان با سخنانی مثل جنگ و دیوارکشی و.. در مردم ایجاد رعب می‌کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر حربه‌های دشمن، حرکت دادن افراد و پیاده نظام‌ها است، افزود: صندلی ریاست را برای هرکسی آماده نکنید؛ مگر آنکه حجت و دلیل شرعی و عقلی برای آن موجود باشد. به کسانی که در حرف و عملشان تفاوت وجود دارد، به زیاده خواهان و سیری ناپذیران، به افراد ناتوان در خدمت و کسانی که به دنبال اختیارات بیش از حد هستند، رأی ندهید.(متن کامل)

آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: حضور مردم در پای صندوق رأی اعلام حمایت از حکومت نایب امام زمان (عج) و تقویت حاکمیت برای اجرای عدالت است.


کرمان؛ تاکید استاندار بر بی طرفی عوامل برگزاری انتخابات

استاندار کرمان تاکید کرد: کرمان برای برگزاری انتخابات آماده است و عوامل برگزاری نیز در این فرایند کاملاً بی طرف هستند. وی با بیان اینکه اجرای بی طرفانه انتخابات وظیفه ما است، افزود: برای عوامل اجرایی فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور و یا عضو شورا می‌شود تنها به وظیفه خود عمل می‌کند.(فیلم خبر)


کرمانشاه؛ برگزاری نشست خبری رئیس شورای وحدت به میزبانی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

حجت‌الله فاضلی رئیس شورای وحدت کرمانشاه بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از معدود نظام‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قانون اساسی و اصل نظام را به رأی گذاشته نظام جمهوری اسلامی بود، انقلاب اسلامی ایران این افتخار را دارد که بیشترین عرصه را برای مردم و خادمین آن فراهم کند.‌

فاضلی تصریح کرد: نقطه قوت فضای مجازی امروز بصیرت افزایی است، شورای وحدت با ایجاد کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های رئیسی را در قالب عکس نوشته و فایل‌های مختلف در کانال‌ها و گروه‌ها تقویت می‌کنند.(متن کامل)

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه نیز با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: با توجه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا تدابیری برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای کرمانشاه راه اندازی شده است.


کهگیلویه و بویراحمد؛ ممنوعیت برپایی ستاد انتخاباتی در یاسوج

مجید احمدی فرماندار بویراحمد اظهار کرد: بر پایی ستاد انتخاباتی از میدان امام حسین (ع) به خیابان جمهوری تا سه راه آبشار، از خیابان طالقانی تا هفت تیر، از میدان امام حسین (استانداری) به سمت بلوار امام خمینی تا میدان جانباز، از هفت تیر تا میدان شهدا (فلکه ساعت) و انتقال خون در شهر یاسوج ممنوع است.

وی بیان داشت: مکان یابی مشخص برای ستادهای انتخابات ریاست جمهوری در مرکز استان انجام شده است.(متن کامل)


گلستان؛ دعوت علمای اهل سنت از داوطلبان برای داشتن شفافیت

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

علمای اهل سنت گلستان داوطلبان را به چالش شفافیت دعوت کرده و از آنها خواستند برای جلوگیری از فساد مالی و غیره اطلاعات خود در سایت ازما ثبت کنند.

آخوند عبدالجبار میرابی امام جمعه قره تپه نیز با تاکید به امر شفافیت در انتخابات گفت: شفافیت با گفتمان شعاری به دست نمی‌آید بلکه یک امر شعوری است که داوطلبان لازم است با ثبت دارایی‌ها و صداقت خود این امر را ثابت کنند.(متن کامل)

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: اولین شاخصه فرد اصلح در انتخابات این است که معتقد به قانون بوده و در تمام مدت خدمت خود به قسمی که در برابر ملت می‌خورد پایبند باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اگر بانوان به عرصه دعوت مشارکت در انتخابات وارد شوند، دعوت آنها مؤثرتر خواهد بود و مشارکت پررونق‌تری خواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد قمی ادامه داد: بانوان بیش از آن چیزی که جدی گرفته شده‌اند، مهم هستند به خصوص در عرصه فرهنگ و این امر حکایت از یک اراده قوی بوده که در سیاست‌های سازمان تبلیغات هم در نظر گرفته شده است.(متن کامل)


گیلان؛ از سخنرانی شریعتمداری تا اعلام تعداد واجدان شرایط رأی

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

مدیر مسئول روزنامه کیهان یکشنبه در نشست بصیرتی با موضوع انتخابات با تاکید بر اینکه باید به کارنامه اجرایی داوطلبان ریاست جمهوری دقت شود و آنها را با برنامه‌ها ارزیابی کرد، گفت: انطباق برنامه و کارنامه داوطلبان مهم است.

شریعتمداری با اشاره به نفوذ در ساختار، گفت: کسی که در ساختار عمدتاً خود را به مراکز تصمیم ساز و سیاست پرداز نزدیک کرده و معمولاً به مشاوران نزدیک است و وظیفه دارد نگاه دشمن را در قالب دیدگاه‌های خودی تئوریزه کرده و به مسئولان القا کند و این طیف بر خلاف گروه اول، مجبور هستند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و می‌توان از همین طریق آنها را شناخت. مشروح اظهارات را اینجا بخوانید.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به واجد شرایط بودن یک میلیون ۹۹۸ هزار و ۵۳۴ نفر برای رأی دادن در انتخابات، گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر رأی اولی هستند. محمود قاسم نژاد با اشاره به اینکه انتخابات الکترونیکی تنها در شهر رشت برگزار می‌شود، افزود: با توجه به این شرایط تبلیغات این دوره از انتخابات در کشور بیشتر در بستر فضای مجازی تعریف شده است.


لرستان؛ لزوم انتخاب کاندیدای فرا طایفه‌ای

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه در انتخابات شوراها کاندیدایی را انتخاب کنیم که فرا طایفه‌ای فکر می‌کند، بر ضرورت تشکیل شورای شهر متخصص تاکید کرد.

مهرداد ویسکرمی با تاکید بر ضرورت توجه به کار تیمی در بین اعضای شورای شهر گفت: باید تیمی در شورا سر کار بیاید که بتوانند با هم کار کنند، تیمی که نتوانند با هم کار کنند، ولو اینکه به صورت فردی دارای تخصص باشند در شورای شهر موفق نخواهند شد.(متن کامل)

ویدئوی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان از آخرین اخبار انتخاباتی لرستان را در ادامه می‌بینید.


مازندران؛ تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه با فعالان مجازی که فضای انتخابات را ملتهب کنند برخورد قانونی می‌شود از داوطلبان خواست در تمامی مراحل انتخابات، قوانین و اخلاق را رعایت کنند.

حجت الاسلام صادق اکبری با اشاره به تشکیل شعب ویژه جرایم انتخاباتی تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم موقعیت شناس و ولایتمدار استان انجام شود.(متن کامل)


مرکزی؛ تکذیب لیست شورای ائتلاف برای انتخابات شورای شهر

دبیر شورای ائتلاف استان مرکزی با تکذیب گمانه زنی‌ها در مورد اسامی فهرست شورای شهر اراک گفت: اسامی منتشر شده در فضای مجازی صرفاً بر مبنای گمانی‌زنی است و فهرست نهایی بزودی اعلام می‌شود. حبیب احتشامی نیا با بیان اینکه مرحله مصاحبه تخصصی داوطلبین شورای شهر اراک پایان یافته است و ۲۲ نفر برتر که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند نیز معرفی شده‌اند، گفت: اما هنوز اسامی نهایی شورای ائتلاف برای شورای شهر اراک قطعی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم یکشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی سعی در ناامید کردن مردم با هدف کاهش مشارکت در صحنه انتخابات دارند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه مردم وظیفه سنگینی برای حضور پای صندوق‌های رأی دارند، تصریح کرد: مردم با حضور خود در انتخابات بصیرت و بینش سیاسی خود را به رخ دشمنان می‌کشند.(متن کامل)

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: دستگاه قضا در مورد تخلفات انتخاباتی سخت گیر است و با جرایم انتخاباتی برخورد قاطع می‌کند.


هرمزگان؛ ۸۰ هزار رأی اولی

گذری بر فضای انتخاباتی کشور از خزر تا خلیج فارس/رجزخوانی هواداران

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: امسال ۸۰ هزار رأی اولی داریم و بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند. علی رئوفی عنوان کرد: برای نخستین بار در انتخابات شورای شهر بندرعباس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که به شکل ماشینی خواهد بود و صندوق‌های رأی الکترونیک تدارک دیده است.

عزیز الله کناری فرماندار بندرعباس هم در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراها اظهار داشت: هر نوع تبلیغ زودهنگام و خارج از وقت قانونی توسط هر نامزدی ممنوع است و به عنوان یک تخلف مستندسازی و از مبادی ذی ربط پیگیری خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور یک تیم قوی جهت رصد فضای مجازی و فیزیکی شهرستان تشکیل و کاملاً حرکات و تحرکات نامزدهای محترم را رصد و مستندسازی می‌شود.

یزد؛ رجز خوانی داوطلبان در فضای مجازی

هنوز لیستی از داوطلبان نهایی و قطعی شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد منتشر نشده اما کار ستادهای تبلیغاتی، زیرپوستی آغاز شده و گرچه در سطح شهرهای استان هنوز خبری از انتخابات نیست اما فضای مجازی، کاملاً انتخاباتی است.

تقریباً تمام داوطلبان و لیدرهای تبلیغاتی آنها، گروه‌های هواداری ایجاد کرده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. یکی در اینستاگرام خود را مشغول کشاورزی نشان می‌دهد، دیگری در حال شعرخوانی است، آن یکی در بافت تاریخی قدم می‌زند و دیگر با عکس نوشته‌هایی به دنبال طرح مشکلات مردم است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه قانون و زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراها با ریاست جمهوری متفاوت است، اظهار داشت: بر اساس قانون، داوطلبان ریاست جمهوری از ششم تا بیست و ششم خردادماه و به مدت ۲۰ روز فرصت دارند تا به فعالیت‌های تبلیغاتی بپردازند این در حالی است که داوطلبان انتخابات شوراها در بازه زمانی بیستم تا بیست و ششم خرداد ماه و تنها به مدت یک هفته اجازه انجام فعالیت تبلیغاتی دارند.(متن کامل)


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را دنبال کنید.

انتهای پیام/

منبع